Art urbà
Mariscal dibuixa el Cobi al barri de Ciutat Vella de Barcelona
L’artista ha recuperat la mascota dels Jocs de Barcelona-92 en una acció amb el prestigiós grafiter Cornbread

A1-148012992.jpg /
L’artista Javier Mariscal ha recuperat la seva mascota dels Jocs Olímpics de Barcelona de 1992, el Cobi, en diversos llocs del districte de Ciutat Vella de Barcelona, en una acció amb el grafiter Cornbread. Segons ha avançat Betevé, els artistes també han intervingut en altres carrers del districte, en els quals han utilitzat esprais i retoladors per plasmar la mascota olímpica.
L’acció es produeix a un parell de mesos que es compleixin els 30 anys de la celebració dels Jocs Olímpics. S’ha produït coincidint amb l’estrena en la Canal Gallery d’una exposició de Cornbread, considerat el primer grafiter modern des que comencés en els anys 60 a desplegar els seus dibuixos pels carrers de Filadèlfia.
Notícies relacionadesLa galeria els va posar en contacte per a aquesta acció pels carrers de Barcelona, desenvolupada principalment en els del barri de Ciutat Vella, com Montcada i Flassaders. «És un regal, perquè aquest senyor té molta història», ha reconegut Mariscal. El pare del Cobi ha pogut donar així curs a una passió que gairebé considera irrefrenable. «M’he de controlar per no pintar en parets».
Fonts municipals consultades per Europa Press han detallat que els artistes no han sol·licitat permís per fer aquesta acció.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys