Conveni

Cultura i el sector hoteler s’alien per impulsar Barcelona

El Grup Catalonia i H10 Hotels aportaran 150.000 euros a la Fundació Miró durant els tres pròxims anys

Cultura i el sector hoteler s’alien per impulsar Barcelona

Oriol Clavera

2
Es llegeix en minuts

Unir dos sectors vitals per a la ciutat, turisme i cultura, o el que és el mateix, potenciar el turisme cultural, és una de les prioritats de Barcelona des de fa temps. Prioritat més necessària, si és possible, després de la crisi provocada per la pandèmia de la covid-19 i els seus consegüents confinaments i restriccions de desplaçaments, que han trencat la lògica de la mobilitat global. Contribuir a la recuperació de Barcelona i a mantenir l’ecosistema artístic de la ciutat és el que pretén el conveni firmat aquest dimarts entre el sector hoteler, a través del Grup Catalonia i H10 Hotels, i el cultural, a partir de laFundació Joan Miró. «L’objectiu de l’aliança és potenciar una oferta que contribueixi al turisme de qualitat i a la transformació dels espais de la ciutat, com el parc de Montjuïc, i el seu teixit cultural i esportiu», segons els signants. 

Cinquantenaris

Notícies relacionades

El marc de col·laboració suposarà una aportació del Grup Catalonia i H10 Hotels al museu que va fundar Joan Miró, amb la seva col·lecció particular com a fons inicial, de 50.000 euros anuals durant el 2022, el 2023 i el 2024. Un import que ha de permetre desenvolupar iniciatives artístiques i socials per reforçar el teixit cultural de Barcelona i la seva visibilitat internacional. El ventall cronològic de l’aliança no és fútil, ja que inclou fites tan importants com el cinquantenari de l’obertura de la fundació (2025) i la gran exposició que s’exhibirà a Barcelona durant l’Any Picasso: ‘Miró-Picasso’. Serà el 2023, quan coincidint amb el mig segle de la mort del geni cubista, el centre de Montjuïc i el Museu Picasso s’endinsaran en la relació que van mantenir l’autor de les ‘Constel·lacions’ i l’autor del ‘Guernica’. 

La Fundació Miró, dedicada a l’estudi i la difusió de l’obra del creador català, és un dels principals museus de la ciutat amb 365.000 visitants anuals en temps prepandèmics. Compta, a més, amb una ubicació privilegiada en un edifici projectat per Josep Lluís Sert, cosa que la converteix en un dels pocs exemples del món de museu on la complicitat entre arquitecte i artista és patent. Per la seva banda, les dues cadenes hoteleres tenen el seu origen a Barcelona i juntes suposen el principal agent hoteler de la ciutat amb més de 4.500 habitacions en establiments ubicats al centre de Barcelona, alguns en edificis singulars i protegits.