Successos
Explosió a l’Eixample de Barcelona: «Era un bufador gegant, una flamarada enorme»
La quinzena de veïns de l’edifici del carrer de València, on es va produir l’explosió en un bar, van ser desallotjats del terrat de la finca pels bombers
Poc després de les tres de la matinada una enorme explosió va treure del llit, literalment, el Joaquín i la seva família. Al bar que està situat sota el seu pis s’havia produït una gran deflagració, que va arribar a rebentar tots els vidres de les finestres de la seva vivenda. El Joaquín, la seva dona, els seus dos fills i la seva sogra es van vestir a correcuita i van buscar escales amunt, pujant els cinc pisos de l’edifici, una via de sortida cap al terrat. Allà, junt amb la quinzena de veïns que viuen a l’edifici, van veure com pujava la columna de foc pel celobert. «Era un bufador gegant, una flamarada enorme», ha explicat aquest matí el Joaquín.
La calor era tan intensa que amb prou feines la podien suportar. Tots els veïns estaven molt espantats, en moments de moltíssima tensió, i un dels fills del Joaquín va arribar, fins i tot, a intentar saltar al terrat d’una altra finca amb el risc per a la seva integritat física que això podia suposar. Diverses dotacions del cos de Bombers, ha comentat el Joaquín, van arribar amb rapidesa a la finca de l’Eixample, i tres d’ells van pujar al terrat quan van poder apaivagar la virulència de les flames que pujaven pel celobert.
De seguida es va procedir a l’evacuació, al comprovar que amb prou feines havien patit una lleu inhalació de fum, i els que disposaven de millor calçat van ser els primers a abandonar el terrat junt amb els bombers. Per sort, l’enorme explosió que es va produir al bar dels baixos de la seva finca no havia provocat víctimes mortals, una cosa que la dimensió del succés feia témer.
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- L’estabilitat de la legislatura Puigdemont i Junqueras donen aire a Sánchez abans de reprendre el curs
- El futur Liceu Mar farà guanyar a BCN un nou passeig marítim
- De «no vull ser pare» a «superpare de l’any»: Bertín Osborne i la paternitat com a negoci
- Societat Tarragona instal·larà sensors per quantificar el flux de turistes i detectar possibles inundacions
- Festa Major La traductora i actriu Viviana de Salvador serà la pregonera de les Festes de Santa Tecla 2025 de Tarragona
- Batalla política entre les flames La directora de Protecció Civil es regira contra el PP per dir-li «piròmana»: «Aquells que no aporten que s’apartin»
- Espanya, en flames Els incendis baixen a 18, però vuit continuen amb flames molt virulentes
- Pagesia Els pagesos del Camp de Tarragona arrenquen els avellaners morts per la sequera i busquen conreus alternatius més resistents