Fins a 2025
Barcelona obrirà les botigues de zones turístiques els festius quatre mesos a l’any
L’acord multisectorial i del govern municipal permetrà les obertures del 15 de maig al 15 de setembre
Després de molts mesos de polèmica i desavinences, finalment s’ha arribat a un acord que permetrà que el comerç de Barcelona situat en zones cèntriques o turístiques pùguin obrir els diumenges i festius entre el 15 de maig i el 15 de setembre. La Fundació Barcelona Comerç, Barcelona Oberta, PIMEC Comerç, Foment del Treball, l’Associació Nacional de Grans Empreses de Distribució (ANGED) i UGT signaran dilluns un pacte per ampliar la delimitació i els dies d’obertura comercial de la Zona de Gran Afluència Turística (ZGAT) a la ciutat, amb el suport del govern municipal.
Segons ha informat l’ajuntament en un comunicat, els establiments ubicats a les zones 1 i 2 del Pla Especial Urbanístic d’Allotjaments Turístics (PEUAT) podran obrir els festius de 12 del migdia a 8 del vespre en l’esmentat període i fins al 31 de desembre de 2025, quan s’hauria d’aprovar una nova regulació.
El govern municipal de Barcelona en Comú – PSC sotmetrà a votació aquest acord –que coincideix amb la proposta que va presentar fa dos mesos el grup municipal de JxCat– en el ple municipal del 25 de febrer per elevar-lo a la Direcció de Comerç de la Generalitat, que és l’òrgan competent per regular aquesta matèria i que hauria prorrogat l’acord vigent fins ara si no s’hagués produït un consens in extremis.
Notícies relacionadesQueda pendent que el sindicat CCOO s’afegeixi al pacte, quan els seus òrgans prenguin la decisió.
Fins ara, el municipi només tenia pactats cinc diumenges especials, a part dels que marca el Govern.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- Junqueras dubta que "qui abusa" pugui "regenerar la democràcia"
- El PNB demana a Sánchez frenar els escàndols o "convocar eleccions ara"
- L’alcalde d’Almussafes abandona el PSPV, però continuarà com a regidor
- L’UCO investiga si Fernández Guerrero va cobrar comissions
- Tempesta judicial i política Leire, l’expresident de la SEPI i el ‘soci’ de Cerdán queden en llibertat
