urbanisme i infraestructures
Foment alerta que les superilles de l’Eixample portaran a l’atur 25.000 treballadors
La patronal i els sectors econòmics significatius de la ciutat

Foment del Treball reclama a l’Ajuntament de Barcelona que paralitzi el programa de superilles a l’Eixample perquè és «greument perjudicial», al generar un increment de la contaminació i «desincentivar» els desplaçaments cap a Barcelona i la mobilitat entre districtes, cosa que provocaria una afectació seriosa al comerç, la indústria cultural, els restaurants i l’oci. Aquesta situació provocarà, precisa la patronal, la pèrdua de 25.000 llocs de treball.
Des del punt de vista social, la «tan gastada pacificació dels carrers» originarà «conflicte social i enfrontament entre els veïns», ja que les preteses millores en uns carrers es veuran anul·lades per l’augment dels perjudicis en altres, insisteix Foment. D’aquesta manera, al seu parer, la vida serà «més difícil» per a les persones que viuen fora de Barcelona i hi treballen, i per als que resideixen a la ciutat i es desplacen a altres poblacions per treballar. Precisa que cada dia travessen l’Eixample 300.000 vehicles, cosa que provocarà un caos circulatori.
Notícies relacionades«Una estimació prudent ens indica que com a conseqüència de la dificultat d’accés a la ciutat que provocaran les superilles es podria perdre al voltant del 20% de la facturació del comerç i de la restauració [uns 3.500 milions d’euros], especialment al centre i a l’Eixample» afirma.
Més d’una vintena d’eixos verds
En una reunió mantinguda el 21 de desembre amb l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, a la seu de Foment, els representants dels més significatius sectors econòmics van expressar el seu «ampli rebuig del model urbà que defensa el Govern municipal i, en especial, l’estratègia de la denominada superilles de Barcelona». Després d’algunes proves als districtes d’Horta i Poblenou, l’ajuntament han decidit crear a l’Eixample i part de Gràcia un total de 21 «eixos verds», en què els carrers només tindrien un sol carril de circulació (una velocitat màxima de 10 quilòmetres per hora), de preferència per als transeünts i amb més espais lliures de cotxes.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig