Després d’anys parades
Les obres de la línia 9 del metro de Barcelona es reactivaran a la primavera
La tuneladora tornarà a la primavera a treballar a la L-9 del metro de Barcelona per acabar-ne el tram central, després d’anys amb les obres aturades, i completar aquesta línia de metro, segons ha anunciat el conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró.
El vicepresident del Govern ho va anunciar dimecres en roda de premsa després de reunir-se amb l’alcaldessa i presidenta de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, Ada Colau, en una trobada en què va tractar també el tema de la mobilitat de la regió metropolitana de Barcelona i l’entrada de la Generalitat al Consorci del Besòs.
Un «clamor ciutadà»
L’alcaldessa de Barcelona va celebrar que «per fi es desbloqueja el tema de la L-9, parada molt temps», una represa de les obres que ha considerat un «clamor ciutadà».
Notícies relacionadesColau també va insistir a reclamar el «traspàs total» del servei ferroviari de rodalia a la Generalitat, perquè es faci una «gestió de proximitat», cosa que segons el seu parer milloraria el servei.
En la mateixa compareixença, Puigneró va anunciar que abans de l’estiu sortirà a licitació l’obra entre les estacions barcelonines de Ferrocarrils de la Generalitat de plaça d’Espanya i Gràcia per unir les línies del Vallès i del Llobregat-Anoia.
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Crisi ramadera Illa admet que la Generalitat ja sospitava de l’arribada de la pesta porcina dos dies abans de la declaració oficial
- A instàncies de l’Ajuntament Un ampli dispositiu policial desallotja a Badalona uns 200 migrants de l’assentament més gran de Catalunya
- TELECOMUNICACIONS Telefónica llança la seva oferta final de l’ero amb 4.554 sortides i acosta l’acord amb els sindicats
