Bus a demanda a Montbau i Vall d’Hebron (Barcelona): així funciona

TMB explica en una campanya divulgativa com accedir al servei després de l’èxit a Torre Baró

Bus a demanda a Montbau i Vall d’Hebron (Barcelona): així funciona

EL PERIÓDICO

3
Es llegeix en minuts
EFE

Un servei d’autobús sota demanda de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) als barris barcelonins de Montbau i Vall d’Hebron substituirà la línia 135 del Bus de Barri a partir del pròxim dilluns, 17 de gener, segons ha informat la companyia.

La línia de bus 135, que cobreix els barris de Montbau i Vall d’Hebron amb una freqüència fixa de 45 minuts, circularà per última vegada aquest diumenge, 16 de gener, segons ha informat TMB.

TMB i l’Ajuntament de Barcelona han començat aquest dilluns a Montbau i Vall d’Hebron la campanya informativa per explicar el desplegament del bus a demanda amb una presentació a càrrec de la presidenta de TMB i tinent d’alcaldia, Laia Bonet, i la regidora del districte d’Horta-Guinardó, Rosa Alarcón.

«Després de l’èxit de la prova pilot a Torre Baró, presentem la primera línia de bus sota demanda de TMB. A partir de la setmana que ve, el veïnat d’Horta que utilitza la línia 135 es trobarà un servei més ràpid, més eficient i esperarà menys temps a les parades», va declarar Bonet.

Tres anys a Torre Baró

La implantació d’aquest servei de transport públic al districte d’Horta-Guinardó es porta a terme després de tres anys d’experiència en un altre barri barceloní de «muntanya», el de Torre Baró, al districte de Nou Barris.

Com a Torre Baró, quan no hi havia peticions, l’autobús es mantenia aturat al punt de regulació.

Mitjançant el nou servei, que comercialment es denomina El Meu Bus, qualsevol persona es pot desplaçar d’un punt a un altre dels barris de Montbau i Vall d’Hebron i accedir a la resta de la xarxa de transport públic quan ho necessiti amb els abonaments i targetes habituals de tarifa integrada.

Només s’hi ha de registrar, seguir les indicacions per fer la reserva i acudir a la parada d’origen quan el bus estigui a punt d’arribar.

Segons ha informat TMB, el recorregut del bus a demanda es basa en un sistema intel·ligent que encaixa les sol·licituds de desplaçament rebudes amb temps (com més antelació, més garantia que pugui ser atesa).

26 parades fixes

Als barris de Montbau i Vall d’Hebron, el servei de bus a demanda té 26 parades fixes (dues de les quals són noves, al CAP d’Horta i a l’Hospital de la Vall d’Hebron) per escollir la parada de pujada, l’hora (dins de l’horari establert, de 7 a 21 hores els laborables, de 8 a 21 hores els dissabtes i de 9 a 21 hores els festius) i el punt de baixada, per a un sol dia o bé de forma periòdica.

Les peticions es poden cursar mitjançant una aplicació mòbil o bé per trucada de telèfon.

La mateixa aplicació, que també es diu El Meu Bus i es pot descarregar gratuïtament a Apple Store i Google Play, serveix per modificar una petició o cancel·lar-la, marcar parades favorites, consultar les reserves fetes i rebre avisos de les variacions en el servei.

En la campanya informativa per explicar el desplegament del bus a demanda a Horta-Guinardó, diversos informadors distribuiran cartells i fullets pels equipaments i entre els usuaris de l’autobús 135.

També s’utilitzaran els sistemes d’informació dels autobusos i parades i els canals digitals.

A més, els dies 13 i 14 tindran lloc tallers pràctics dirigits als veïns per explicar-los amb més detall com poden descarregar-se l’aplicació i acompanyar-los en el procés de registre i primeres reserves.

Notícies relacionades

El maig de 2021, l’Ajuntament de Barcelona i TMB van anunciar l’extensió del model de bus a demanda a més territoris, començant pels que disposen de Bus del Barri, en el marc d’un pla global de millora de la xarxa.

Es tracta d’una actuació inclosa en el Pla Estratègic TMB 2025 per transformar el servei sense alterar els conceptes de proximitat i connectivitat, com a porta d’accés al conjunt de la xarxa de transport públic.