Sector sota el focus
Barcelona planteja tancar l’oci nocturn a la 1 de la matinada després de la pandèmia
El tinent d’alcalde de Seguretat, Albert Batlle, diu que «no hi pot haver un ‘non stop’ tota la nit» i reivindica «el dret al descans de la immensa majoria dels ciutadans»

Nou terratrèmol en el sector de l’oci, durament colpejat pels efectes col·laterals de la pandèmia i la seva adaptació a la ‘nova realitat’ canviant a mesura que se succeeixen les onades de Covid. Mentre els locals continuen amb els interiors tancats per l’augment de contagis, l’Ajuntament de Barcelona obre ara un nou front de debat. El tinent d’alcalde de Seguretat ha plantejat aquest dissabte, que després de la pandèmia, el sector tanqui a la 1 de la matinada.
En declaracions al programa ‘Via lliure’ de RAC-1, Batlle ha proposat avançar l’horari de l’activitat nocturna per respectar el dret al descans de «la immensa majoria de ciutadans, que no surten de nit».
«No sé per què els locals d’oci nocturn no poden obrir a partir de les 19.30 hores i fer que a la 1 es pugui haver acabat aquesta activitat».
Albert Batlle, tinent d’alcalde de Seguretat de Barcelona
Replantejar-se el model
«Una vegada hagin acabat tots aquests episodis [relacionats amb la pandèmia], caldrà asseure’s i plantejar quin tipus d’oci nocturn volem promoure, si hem de fer restriccions horàries... No sé per què hem de tenir la ciutat amb activitat fins a les 3 o les 4 de la matinada», ha avançat Batlle.
El responsable municipal de la Seguretat defensa que «no hi pot haver un ‘non stop’ tota la nit». I fins i tot, s’ha aventurat a plantejar un horari.
Ha suggerit que els locals d’oci nocturn obrin a la tarda, cap a les 19.30 hores, i d’aquesta manera l’activitat podrà parar a la una de la matinada, ha indicat.
Segons Batlle, s’han d’aprofitar els canvis provocats pel coronavirus per replantejar alguns hàbits horaris.
- L’accés a la universitat ¿Què n’ha sigut de la Marta i el Ramon, els dos alumnes que van treure un 10 en la selectivitat de l’any passat?
- Boicot La campanya contra la maduixa de Doñana als súpers d’Alemanya deixa freds els consumidors
- Vacances en família Exclusiva Mamarazzis: Shakira i Piqué, canvi de plans: serà ella qui viatgi a Barcelona amb els seus fills
- Llei de benestar animal Deixar lligat un gos davant un supermercat et pot costar fins a 10.000 euros
- Temps Xàfecs i mal temps: avís per pluges intenses a gran part de Catalunya
- Conflicte armat a l’est d’Europa Guerra Rússia - Ucraïna: última hora de la invasió de Putin, en directe
- Apunts polítics de la setmana Feijóo surt a frustrar el ‘Manual de resistencia 2’
- Aquesta és la flor groga silvestre que no deixes de veure pels carrers de Barcelona
- Psicologia ¿Què és la fenetilamina, el ‘neurotransmissor de l’amor’ que crea addicció?
- Predicció L’Aemet dona una mala notícia per als que tenen vacances d’estiu al juny