Recuperació econòmica

Barcelona s’alia amb Sevilla per promocionar-se com a doble destinació a França

  • Les dues ciutats potencien els seus nexes comuns i complementaris per incentivar el turisme des del país veí

  • L’any que ve el mateix reclam s’utilitzarà als Emirats i al mercat nord-americà

BARCELONA 24 04 2021 Barcelona  Ambiente post-diada de Sant Jordi  terrazas llenas   turistas y barceloneses pasean por el centro   FOTO de RICARD CUGAT

BARCELONA 24 04 2021 Barcelona Ambiente post-diada de Sant Jordi terrazas llenas turistas y barceloneses pasean por el centro FOTO de RICARD CUGAT / RICARD CUGAT

2
Es llegeix en minuts
Patricia Castán
Patricia Castán

Periodista

ver +

Acudint a tòpics, a priori no sembla que Barcelona i Sevilla ofereixin res semblant al turista forà. De fet, fa anys que la capital catalana intenta esborrar del seu repertori de ‘souvenirs’ tota al·lusió a les icones andaluses o espanyoles. Però la pandèmia, que tot ho ha sacsejat, està obrint les mires de la promoció turística a la recerca d’aliances que fa un temps haurien semblat part del guió d’‘Ocho apellidos catalanes’. Les dues ciutats s’han confabulat com a superreclam conjunt per al viatger francès, que s’ha convertit en el principal visitant estranger en temps de rutes de proximitat. La campanya es presentarà la setmana vinent a l’ambaixada espanyola a París.

La unió vol fer la força en temps en què molts viatgers repeteixen destinacions ja visitades, amb interessos ara més definits. Per a la localitat andalusa el francès és client clau la majoria de l’any, mentre que és al ‘top 3’ a Barcelona, on el 2019 va representar el 7,7% dels viatgers i aquest any (fins a l’abril) n’ha suposat el 12%. Quatre de cada cinc ja coneixen la ciutat, però hi tornen per l’atractiu local (li atorguen un 8,6 sobre 10) i la facilitat de connexions (la majoria, 62%, solia venir amb avió). Les dades, destaca la directora de Turisme de Barcelona, Marian Muro, avalen una acció tan enfocada al país veí i sustentada en cinc relats amb suposats elements compartits.

Arquitectura (al·ludint a la ceràmica que van integrar en la seva obra Aníbal González i Antoni Gaudí), sostenibilitat (amb polítiques compartides de verd urbà), gastronomia (dieta mediterrània, producte de quilòmetre 0 i tapes convertides en referent), literatura (amb Antonio Machado com a fil conductor) i moda són l’eix vertebrador de la campanya comuna ‘Barcelona-Sevilla a París’, tot i que és possible que siguin les diferències les que finalment resultin temptadores per als francesos amb aquestes motivacions. Un «viatger aspiracional», amb alt poder adquisitiu, al qual s’ofereixen «escenaris que inciten» a ser descoberts, ha afirmat el regidor de Turisme, Xavier Marcé, en la presentació d’aquest dijous.

Iniciativa amb continuïtat

Notícies relacionades

Des de Turisme de Sevilla, Antonio Jiménez ha defensat que l’acció no sigui puntual, sinó fructífera en el temps. El reeixit duo es presentarà el dia 15 a la capital francesa, considerada també estratègica per ser porta d’arribada per a altres països emissors, en especial xinesos, a qui també es vol arribar amb la promoció. Com a posada en escena es desplegarà una petita exposició (no hi faltarà el disseny que Yolancris va fer per a Lady Gaga), amb recolzament de diversos col·laboradors (com Renfe i Vueling, i operadors locals). A més d’arribar a agents, operadors turístics i prescriptors, a l’octubre es portarà a terme un viatge amb premsa i ‘influencers’ francesos a les dues ciutats.

La mateixa fórmula, avança Muro, es repetirà l’any vinent per captar viatgers del Pròxim Orient, amb accions a Doha, Abu Dhabi i Dubai, i possiblement després als EUA. De moment, l’objectiu són els «mercats amb retorn immediat». És a dir, que vulguin i puguin viatjar ja i a prop. També s’estudien altres aliats, a més de Sevilla, per a altres futures ofensives bicèfales.