Iniciativa per als visitants

Barcelona descongestionarà els epicentres turístics amb ajuda de la tecnologia

  • Una aplicació facilitarà que els visitants es reparteixin per la ciutat informant al moment de l’afluència en platges o icones turístiques

  • El sistema és pioner a Europa i facilita els recorreguts segurs en temps de pandèmia, informant de la disponibilitat de centenars d’espais

1
Es llegeix en minuts
Patricia Castán
Patricia Castán

Periodista

ver +

Barcelona ha començat a donar forma al repte de desconcentrar l’afluència en els punts més turístics de la ciutat. Ho ha fet esperonada pels nous manaments de la pandèmia, que fan més indesitjables que mai les aglomeracions o cues. Turisme de Barcelona i l’ajuntament han presentat aquest dimarts una aplicació per a mòbil o tablet que ve a ser una guia urbana i de l’entorn de la capital catalana que facilita visites amb més comoditat, seguretat i la certesa que hi ha disponibilitat en temps real.

L’invent, gratuït i pioner a Europa, integra diferents sistemes de control de fluxos de visitants i compta amb la col·laboració de la Fundació Mobile, Tech City i la Cambra de Comerç de Barcelona. Per al consorci turístic, l’objectiu és optimitzar l’experiència del viatger, que pugui disfrutar més dels espais que recorri i realitzar reserves ben planificades. Check Barcelona és una finestra a equipaments, espais públics, platges, pàrquings i altres espais turístics, han detallat.

Notícies relacionades

¿De quina informació es nodreix? D’una banda, està alimentada amb la plataforma de vendes de Turisme de Barcelona, cosa que suposa conèixer l’ocupació de 280 punts d’interès. Però a més permet accedir als indicadors d’ocupació, per exemple, del litoral, controlat per càmeres que mesuren l’afluència. Com a resultat, la ciutat se submergeix en el que el president de l’entitat, Eduard Torres, ha definit com a «destinació turística intel·ligent», pròpia de ‘smart cities’ i d’una aposta ferma per la digitalització. «Interactuar» amb el viatger permetrà també conèixer els seus canvis d’hàbits i demanda, ha remarcat.

Per al regidor de Turisme, Xavier Marcé, la nova eina suposa «anticipació» i una millor gestió dels visitants, no només de cara a la descongestió, sinó també per marcar distàncies i incorporar noves propostes que impliquin a més a emprenedors locals. L’app, de fet, està integrada també a l’Institut de Cultura de Barcelona, Transports Metropolitans de Barcelona i BSM, incloent des de la cultura fins a la mobilitat.