Transport públic
TMB senyalitza les parades de metro i autobús amb etiquetes intel·ligents
Les etiquetes serveixen per millorar l’accessibilitat de les persones amb discapacitat visual a través del mòbil i per distribuir una àmplia gamma de continguts mitjançant una aplicació

zentauroepp40802616 sociedad persona ciega camina por la avda mistral llegand171110160252
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha completat la implantació d’etiquetes intel·ligents o ddTags, similars a codis QR de colors, a les 161 estacions de metro i les més de 2.600 parades d’autobusos que té a la capital catalana i a 10 municipis de l’àrea metropolitana. Aquestes etiquetes serveixen per millorar l’accessibilitat de les persones amb discapacitat visual i per distribuir una àmplia gamma de continguts, a través de la funció Go integrada a l’última versió de l’aplicació TMB App.
Al completar-se el desplegament de les ddTAgs a la xarxa de TMB, Barcelona s’ha convertit en la primera ciutat del món en disposar d’aquest sistema per interactuar digitalment amb els usuaris mitjançant qualsevol mòbil, segons va destacar ahir la companyia en un comunicat. S’han col·locat als cartells identificatius de les línies i als plafons d’informació de les parades d’autobús, als accessos a les estacions de metro, vestíbuls, zones de venda, validadors de bitllets, escales, ascensors i andanes. L’aplicació NaviLens permet capturar les etiquetes.
Llegir la senyalística
Mitjançant l’assistent de veu, les persones amb discapacitat visual poden llegir la senyalística de les xarxes de transport públic, tant a les parades d’autobús com a les estacions de metro, rebre avisos i altres orientacions precises per moure’s amb seguretat. n En una parada de bus, l’aplicació NaviLens informa l’usuari del nom i el codi de la parada, les línies que hi passen, la seva destinació el temps previst d’arribada i les possibles alteracions del servei.
Notícies relacionadesEn una estació de metro, cada espai està etiquetat amb la seva descripció (accés, vestíbul, zona de venda, línia de peatge, escala, ascensor, andana, intèrfon, punt d’embarcament...), però a més l’aplicació relaciona els elements entre ells i calcula distàncies respecte de l’usuari per permetre la navegació autònoma de les persones amb discapacitat visual.
Una vegada generalitzat el sistema, TMB ha iniciat un cicle de sessions informatives amb les entitats i els col·lectius de persones amb discapacitat visual, per donar als seus membres indicacions pràctiques sobre com poden treure el màxim partit de NaviLens.
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»
- Protesta Joves extutelats imploren a Drets Socials que no els faci tornar ajudes
- Baròmetre municipal La vivenda supera la inseguretat com a principal problema dels barcelonins
- Aquest dilluns L’onada de calor activa avisos per altes temperatures a tot Espanya i eleva a vermell el llindar de risc per la salut