Furt amb final feliç

Toca’l una altra vegada, Corrado (el rescat d’un valuós violí)

  • El robatori de l’instrument de 1829 es va produir divendres a la tarda quan el seu amo, el director de l’Orquestra de Cambra de Granollers, anava en tren i dilluns a la nit la Guàrdia Urbana el va recuperar

  • «Mai he plorat tant en la meva vida com aquest cap de setmana, tant per perdre’l com al recuperar-lo», comenta el músic Corrado Bolsi

  • El violí va estar a les mans de Louis Kaufman, un dels músics més importants de Hollywood, a la banda sonora de pel·lícules com ‘Casablanca’

3
Es llegeix en minuts

El director de l’Orquestra de Cambra de Granollers, Corrado Bolsi, va passar un cap de setmana d’infart després del furt de l’estoig que contenia el seu prestigiós violí. El succés es va produir divendres passat a les tres de la tarda a l’estació del passeig de Gràcia, quan ell tornava a casa seva amb tren. Tres dies després, i amb les esperances decaigudes, el director va rebre dilluns a la nit una trucada de la Guàrdia Urbana que va alleujar la seva gran pena. Havien recuperat el seu valuós instrument al barri del Raval.

El director d’orquestra explica a aquest diari la importància que tenia per a ell la peça sostreta, no només per la qüestió econòmica (valorat al voltant de 200.000 euros) sinó també per la sentimental. «Té un valor preciós. Cada violí té darrere una història, una ànima que forma part del teu cos. És com si a un cantant li treuen la veu», explica Bolsi. La va recuperar en part dilluns quan va anar corrent a la comissària de la Rambla de la Guàrdia Urbana, una vegada el van avisar que tenien el violí. «A dos agents que anaven de paisà els va cridar l’atenció un home que anava amb un estoig particular i, després de detenir-lo, van veure que era el violí robat», explica ell mateix. I es va emocionar a l’arribar allà i saber que era el seu. «Mai he plorat tant en la meva vida com aquest cap de setmana, primer per perdre’l i després per recuperar-lo», afegeix el director.

«Mai he plorat tant en la meva vida com aquest cap de setmana, primer per perdre’l i després per recuperar-lo»

Corrado Bolsi, director de l’Orquestra de Cambra de Granollers

En films del Hollywood daurat

Malgrat que ha recuperat el violí, la investigació de la policia segueix en marxa ja que encara no n’han aparegut els arcs. «El violí no ha patit danys i ara l’estan netejant, però encara falten els arcs. Imagino que van separar les parts després de robar-lo», intueix Corrado Bolsi. L’instrument, construït el 1829, té la seva història. El lutier encarregat de portar-lo a terme va ser el francès Jean-Baptiste Vuillaume, un artesà instal·lat a París que era un dels millors del seu temps. I si té tanta història és també perquè va passar per les mans de Louis Kaufman, un dels músics més importants del Hollywood daurat.

Notícies relacionades

«Està en infinitat de bandes sonores de les pel·lícules dels anys 40 i 50», comenta Bolsi. Entre les quals destaquen obres tan emblemàtiques com ’Allò que el vent s’endugué’ o ‘Casablanca’. Emulant el gran Humphrey Bogart, se li podrà dir, per sort, al protagonista: «Toca’l una altra vegada, Corrado». I també va ser el mateix Kaufman el primer a tocar als Estats Units les ‘Quatre estacions’, de Vivaldi. La importància que li donava Bolsi a l’instrument tenia la seva lògica perquè era sens dubte un violí únic. «Encara que tingués els diners per recomprar-lo –que no els tinc– no podria perquè no es pot reconstruir», conclou un músic també vinculat al Conservatori del Liceu.

Amb tot, el «pitjor cap de setmana de la seva vida» del director d’orquestra i violinista ha tingut un final feliç i es mostra agraït amb tota la gent que s’ha implicat en el procés de recuperació de l’objecte. «Gràcies sobretot als dos policies que el van recuperar, mai estaré prou agraït pel que han fet», explica. I per agrair-los la tasca de la policia, el músic els va oferir un petit recital a la mateixa comissària de la Rambla.

Temes:

Música