Medi ambient
Un flamenc visita la desembocadura del riu Besòs
L’Ajuntament de Sant Adrià crida a no acostar-s’hi per no enterbolir la tranquil·litat de les aus
Les restriccions pel coronavirus, que han suposat una menor mobilitat i un descens del trànsit i la contaminació, ha fet que la desembocadura del riu Besòs es converteixi en punt de descans de nombroses espècies animals. L’última, un flamenc. Es tracta d’un exemplar migrador. El seu hàbitat és el delta de l’Ebre ,però d’allà emigra a altres punts del Mediterrani. Tot i que és habitual veure’ls pel delta del Llobregat, no ho és que es parin a la desembocadura del Besòs. Aquest fet pot tenir relació, precisament, amb la millora de les condicions mediambientals d’aquesta zona arran de la pandèmia.
Notícies relacionades
L’Ajuntament de Sant Adrià de Besòs ha demanat a través de les xarxes socials que s’eviti acudir a la zona per tafanejar i es respecti la tranquil·litat d’aquestes espècies. «No accediu a la desembocadura del Besòs. Respectem l’entorn i les espècies que s’hi acosten o que hi viuen».
El gener passat, el consistori va confirmar que una comunitat de llúdrigues s’havia instal·lat a la desembocadura del riu.
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- A Sydney Almenys 10 morts i 12 ferits en un atac durant una festa jueva a la platja australiana de Bondi
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- L’Elisabet, mare de bessons amb altes capacitats: «La dificultat no és l’acadèmica, és la social»
- La caixa de ressonància Ser de dretes i que t’agradi Extremoduro
- RECOMANACIONS LITERÀRIES 15 llibres de narrativa internacional per regalar aquest Nadal 2025
- ME TOO Radiografia després del cas Salazar: les denúncies per assetjament sexual que esquitxen tots els partits
- Eleccions a Extremadura Sánchez admet haver comès errors: «Som els primers a aplicar amb totes les conseqüències el protocol d’assetjament en el PSOE»
