BALANÇ D'UN SERVEI PÚBLIC

El Bicing de Barcelona registra 18.572 nous abonaments entre maig i juliol

L'ajuntament assegura que la recuperació del servei ha sigut «ràpida i estable» després de l'estat d'alarma

zentauroepp47618023 bicing200601100258

zentauroepp47618023 bicing200601100258

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

El servei de Bicing de Barcelona ha experimentat un creixement d’abonats durant els mesos de maig, juny i juliol, coincidint amb l’acabament de l’estat d’alarma pel coronavirus, i ha registrat un total de 18.572 altes, cosa que suposa un augment del 77% respecte als mateixos mesos de l’any passat. En un comunicat aquest divendres, l’ajuntament de la capital catalana ha valorat que aquest increment d’abonats confirma que el servei és «una de les maneres de transport més segures, sostenibles i saludables, que actua com a complement a la descongestió de la resta del transport públic». El consistori ha afirmat que la recuperació del Bicing després de l’estat d’alarma «ha sigut ràpida i estable», i que ja s’han aconseguit xifres d’usos al nivell de principis d’any.

El primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, ha celebrat la recuperació d’usuaris, que coincideix amb la implementació de noves estacions que està fent el consistori, i ha assegurat que el Bicing «s’està consolidant com una forma de transport individual, compartit i sostenible».

Les noves altes d’abonats aquest mes de juliol han passat de 110.857 el 2019 fins a 125.346 el 2020, i aquest mateix mes s’han superat els usos del mateix període de l’any passat, amb més d’1,3 milions.

El servei va tenir una forta caiguda d’ús quan es va suspendre al decretar-se l’estat d’alarma, passant dels 1.218.526 al febrer als 21.861 a l’abril, quan es va reprendre, i «l’evolució es va incrementar de forma exponencial».

Per districtes 

La gran majoria de noves altes procedeixen de barris on ja hi havia el servei, com l’Eixample, Ciutat Vella o Sant Martí, tot i que s’ha constatat l’increment d’abonaments en barris on fins ara no hi havia estacions, registrant un 12% d’altes a Horta-Guinardó, Nou Barris i Sant Andreu.

Un 30% dels usos registrats pels nous usuaris corresponen a viatges amb bicicleta elèctrica, que ha incrementat el seu ús: en dies feiners registren una mitjana de 7,6 usos al dia, mentre que una mecànica en registra 6,55, tot i que el nombre total de bicis elèctriques és inferior; actualment la xarxa en té 1.500 d’elèctriques i 5.000 de mecàniques.

Més estacions

Notícies relacionades

Durant aquest any ha continuat l’ampliació del servei i ja s’han instal·lat 79 de les 97 noves estacions previstes, les 18 restants entraran en funcionament durant l’últim trimestre del 2020, amb un total de 519 estacions. Amb la incorporació de les noves estacions s’aconseguirà incrementar el servei a tots els districtes de Barcelona, amb Horta-Guinardó i Nou Barris com a districtes en augment, amb 21 i 16 estacions respectivament.

D’aquesta manera, el Bicing arribarà a barris on fins ara no tènia presencia, com la Marina del Prat Vermell, Trinitat Nova, Canyelles i la Vall d’Hebron, Vallcarca i els Penitents, la Clota, el Carmel, el Verdum, les Roquetes i Ciutat Meridiana.