LA PANDÈMIA A CATALUNYA
Jaume Plensa dona l'obra 'Blau' al Clínic en homenatge al personal sanitari
L'escultura, de grans dimensions, presidirà el vestíbul de l'hospital
foto-jaume-plensa
L’artista Jaume Plensa donarà una de les seves obres, l’escultura ‘Blau’, a l’Hospital Clínic de Barcelona en homenatge i agraïment a tot el personal sanitari que ha treballat intensament contra la pandèmia del coronavirus, segons ha confirmat l’agència ACN.
La peça, creada per Plensa fa quatre anys, presidirà el vestíbul de l’hospital. ‘Blau’ és una obra de grans dimensions: es tracta d’un rostre esculpit en una gran roca de basalt que supera els dos metres d’altura i pesa dues tones i mitja.
La coneguda amistat que uneix Plensa amb el director general del Clínic, el doctor Josep Maria Campistol, ha sigut la clau que ha portat a aquesta donació. A més de l’agraïment que l’escultor ha volgut expressar al personal sanitari per tota la seva tasca en aquesta pandèmia.
- Conflicte a l’escola catalana Vaga de professors a Catalunya: ¿on és avui dimecres i on toca demà dijous?
- La lluita per la salvació Un Espanyol contra les cordes espera reanimar-se davant l’Athletic: "Cal sortir a morir, no n’hi ha més"
- Gaudeix de la natura Descobreix un mirador de somni en un dels pobles més bonics de Catalunya i del món: ideal per visitar en família
- Vaga educativa De mestres jubilades a professors joves: "Aquesta unió intergeneracional no s’havia donat en dècades"
- Exposició de flors Guia de Temps de Flors 2026: els 13 espais imprescindibles per visitar a Girona
