03 d’ag 2020

Anar al contingut

canvis a la capital catalana

Així serà la nova mobilitat a Barcelona

L'ajuntament projecta carrils bici al carrer d'Aragó i a la Zona Franca

També s'ampliaran voreres a la Ronda d'Universitat i a Pelai i s'incrementaran els carrils per a autobusos

El Periódico

Així serà la nova mobilitat a Barcelona

Moure’s per Barcelona serà diferent molt aviat. Voreres més amples, més espais per circular amb bicicleta i nous carrils bus són algunes de les propostes del pla presentat aquest dijous per l’alcaldessa de la capital catalana, Ada Colau. El projecte preveu aprofitar bastantes mesures ja aplicades durant la desescalada, un temps en què hi ha hagut una reducció del 80% en el volum del trànsit privat i d’un 95% en els desplaçaments amb transport públic. 

Des del desconfinament, Barcelona ha sumat 30.000 metres quadrats d’espais per a vianants amb pacificacions, tancaments al trànsit als laterals de les avingudes i ampliacions tàctiques de les voreres. També s’han guanyat 21 quilòmetres de carrils bici i s’han habilitat itineraris segurs a partir del tall de trànsit diari de 60 vies secundàries de la ciutat.

Aquestes són les novetats que el nou pla municipal afegeix:

dos nous corredors per a bicicletes, un dels quals, al carrer d’Aragó

Els nous eixos i carrils ja creats sumaran 8 quilòmetres més de carril bici, amb dues importants incorporacions:

- la del carrer d’Aragó (entre l’avinguda Meridiana i el carrer de Tarragona), on es crearà un nou carril bici unidireccional a la banda de mar, substituint un carril de circulació. Seran 4,8 quilòmetres nous, que permetran travessar tot l’Eixample.

- la del passeig de la Zona Franca (entre la plaça de Cerdà i el carrer dels Motors), en què s’habilitaran nous corredors bici unidireccionals als dos costats, amb un total de 3,2 quilòmetres nous (1,6 per sentit).

Ampliació de les voreres a la ronda de la Universitat i el carrer de Pelai

Amb l’eixamplament de les voreres s’habilitaran 2.850 nous metres quadrats per als vianants a través de dues actuacions, amb les anomenades ‘intervencions tàctiques’:

- a la ronda de la Universitat, s’ampliaran les dues voreres

- al carrer de Pelai (entre la ronda de la Universitat i la plaça de Catalunya, s’eixamplarà la vorera del costat de mar.

Aspecte de l’avinguda Diagonal a la Zona Universitària.

Intervencions de millora de carrils bus, amb trams de doble carril a la Diagonal i la Gran Via

L’ajuntament durà a terme set actuacions per millorar la xarxa de carril bus de la ciutat i l’accés a les estacions:

- a l’avinguda d’Esplugues: creació d’un nou carril bus d’entrada a la ciutat substituint un carril de circulació.

- a l’avinguda Diagonal (entre Pius XII i la Zona Universitària): creació d’un segon carril bus de sortida de la ciutat substituint un carril de circulació, que, a més, permetrà que els busos sense parades puguin avançar els que estan aturats, cosa que deixarà aquest accés de la ciutat a la B-23 amb dos carrils bus en cada sentit, equilibrant l’entrada i la sortida.

- també a l’avinguda Diagonal (de Francesc Macià a Aragó): ampliació dels carrils bus en els dos sentits, insuficients ara en amplada, per garantir la correcta circulació dels autobusos. S’eliminarà un carril de circulació en sentit Besòs:

- a la Gran Via (entre el passeig de Gràcia i el carrer de la Marina): creació d’un segon carril bus al tronc central en direcció Besòs, en coherència amb els dos carrils bus que precedeixen aquest tram des de la plaça d’Espanya fins al carrer de Balmes. S’eliminarà un carril de circulació en sentit Besòs.

- als accessos a l’estació de Sants: millores als accessos a l’estació, per augmentar la seguretat del vianant.

- als accessos a l’estació del Nord: millora de les condicions de regulació de la sortida dels busos de l’estació per augmentar la seguretat del vianant i permetre reduir el trajecte als autobusos per dins del barri, sortint directament al carrer de Sardenya.

- a l’accés a l’estació de Sant Andreu Arenal: creació d’un carril a la Meridiana d’entrada a la ciutat que permeti una incorporació directa a l’estació d’autobusos per reduir els recorreguts innecessaris per arribar a l’estació.