MILLORES EN EL TRANSPORT PÚBLIC
Ferrocarrils construirà cinc aparcaments en estacions del Vallès i el Baix Llobregat
Els estacionaments sumaran 1.500 places a Martorell, Quatre Camins, Sabadell Nord, Terrassa-Nacions Unides i Sant Joan
FGC no aclareix si les places seran gratuïtes, condicionades a la validació del bitllet, o de pagament
zentauroepp52641693 soc200305133111 /
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ha iniciat la construcció de cinc aparcaments dissuasius al costat de cinc estacions de les línies del Vallès i del Llobregat d’acord amb l’estratègia de l’Autoritat Metropolitana del Transoprt (ATM) de fomentar aquests estacionaments on els conductors puguin deixar el vehicle per desplaçar-se al seu lloc de treball. A més, es crearan zones tancades i vigilades per a l’estacionament de bicicletes a diverses estacions de FGC.
Segons va anunciar Ricard Font, president de FGC, en una trobada informativa sobre el balanç anual d’aquesta empresa ferroviària, els nous aparcaments, que sumaran unes 1.500 places, s’ubicaran a les estacions de Sabadell-Nord, Terrassa-Nacions Unides, Quatre Camins, Martorell i Sant Joan. Precisament, aquest últim aparcament, que ja existeix en forma d’esplanada davant mateix de l’estació, es transformarà en un edifici de dues plantes, de manera que es duplicarà la seva capacitat.
El dubte del preu
Una de les incògnites que Font no va aclarir és el preu d’aquests estacionaments. Actualment, fins i tot en la mateixa línia de FGC al Vallès, es donen situacions molt diferents. L’actual aparcament de Sant Joan és gratuït, si bé a partir de les vuit del matí s’omple perquè hi ha nombroses empreses i centres educatius als voltants. No obstant, a la parada següent cap a Barcelona a la línia del Vallès, la de Volpelleres, l’aparcament de FGC és de pagament, tot i que sigui amb una tarifa reduïda condicionada a l’ús d’un bitllet de transport a Ferrocarrils.
«Encara no sabem quin sistema s’aplicarà als nous aparcaments, ja que hem de parlar amb l’ATM. Podria ser que fos gratuït o més barat per als usuaris de la T-Usual», va apuntar Font. La idea és fomentar els aparcaments de cotxes als Park&Ride (aparca i viatja) per reduir l’entrada de cotxes contaminants a Barcelona. Ahir mateix l’Ajuntament de Cornellà va anunciar una iniciativa similar, tot i que, en aquest cas, en què un centre comercial cedeix part de les seves instal·lacions, l’aparcament és totalment gratuït.
Poc augment de viatgers amb la ZBE
Notícies relacionadesFont també es va referir a l’impacte en el nombre de viatgers en FGC per l’entrada en vigor aquest any de la Zona de Baixes Emissions (ZBE), que impedeix l’entrada a Barcelona dels cotxes més contaminants. Curiosament, a la línia del Vallès no hi ha hagut increment de passatgers, i a la del Baix Llobregat-Anoia aquest ha sigut només del 2%.
Per a la primera de les línies està previst que l’estiu que ve entrin en servei 15 nous combois; el primer arribarà aquest estiu i s’hi realitzaran proves durant diversos mesos. Els nous trens permetran una freqüència de pas de 2,5 minuts entre Sant Cugat i Barcelona, i de 5 minuts, entre Terrassa i Sabadell i Sant Cugat. «Desapareixeran els horaris, ja que funcionarà com el metro. A les andanes es podrà veure el temps que queda per a l’arribada del pròxim tren», va avançar el president de FGC.
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- Procés a Tailàndia La pena de mort s’allunya del cas Daniel Sancho
- A tot Espanya Sanitat no pot cobrir 473 destinacions per a MIR
- BCN expandirà el bus a demanda durant els pròxims tres anys
- Terratrèmol hores abans de l’inici de la campanya catalana Sánchez anul·la la seva agenda i es planteja renunciar després de la investigació a la seva dona
- MEDI AMBIENT BCN invertirà 32 milions per triplicar la potència fotovoltaica
- FACTURES AL MUNICIPI Dimiteix el president del PP d’Esplugues per colar despeses personals a l’ajuntament
- CIRCULACIÓ Mobilitat no assumeix la culpa de l’accident mortal de Moya
- HABITATGE El límit al lloguer dispara les consultes immobiliàries
- trasport públic El Govern vol que tot el metro sigui accessible el 2030