05 d’abr 2020

Anar al contingut

FOTOMATON

Les opinions dels usuaris de les motos compartides

Per comoditat, per l'alta disponibilitat i com a manera d'estalviar són alguns dels motius esmentats a l'hora de recórrer a aquest model de transport

Cecilia Guillermo / Laura Toledano

Les motos compartides s’han fet un lloc a Barcelona. La llibertat que ofereixen, la comoditat del servei –similar al Bicing–, els preus ajustats i el fet que no contaminen per tractar-se de vehicles elèctrics són alguns dels avantatges que esmenten els usuaris. Tot i que alguns temen que la nova normativa i la proliferació d’empreses acabin creant confunsió. Aquí teniu algunes opinions:

Enrique Díez 

32 anys, administratiu

«Utilitzo les motos compartides puntualment. Hi ha molta disponibilitat, és còmode i senzill desplaçar-s’hi i aparcar-les. No tinc moto particular però m’agrada molt muntar en una, així que amb aquest servei m’estalvio les despeses que suposa comprar i mantenir-ne una de pròpia i, encara així, disfrutar-la. Les que més utilitzo són les de Yego, Acción i Ecooltra».

Enrique Díez. / FOTO: ELISENDA PONS

Jordi Rodríguez 

46 anys, administratiu 

«Utilitzo aquest tipus de vehicle sovint per desplaçar-me per Barcelona, ja que visc fora i només vinc a la ciutat per feina. Per aquí em moc amb les motos compartides, així deixo la meva moto personal a casa i estalvio gasolina. He provat diferents empreses, però em decanto per Ecooltra». 

Jordi Rodríguez. / FOTO: ELISENDA PONS

Jaume Casals 

26 anys, estudiant 

«Visc en un poble dels voltants i quan baixo a Barcelona utilitzo les motos compartides per comoditat en comptes de venir amb la meva i haver d’estar pendent d’on la deixo. Acostumo a desplaçar-me amb transport públic per la ciutat i faig servir els ciclomotors puntualment, així que la nova normativa no crec que m’afecti gaire».

Jaume Casals. / FOTO: ELISENDA PONS

Laura López 

25 anys, estudiant

«No em surt més barat que el transport públic, però és més ràpid i per això les utilitzo ocasionalment quan vaig malament de temps, vull anar a un lloc concret que potser amb bus no arribo o simplement quan no vull o no puc utilitzar la meva. Crec que és molt còmode i senzill d’utilitzar. Les que més solc agafar són les de Yego i les d’Ecooltra».

Laura López. / FOTO: ELISENDA PONS

Sergio Ruiz 

23 anys, estudiant 

«Les utilitzo com a pla b quan trobo que el metro ha tancat o quan no disposo del meu vehicle. Ecooltra és l’única marca que conec perquè és la que més presència té al carrer, per això és la que utilitzo».  

Sergio Ruiz. / FOTO: ELISENDA PONS

Mario Cantós 

33 anys, productor audiovisual

«Les he utilitzat molt poques vegades, quan no tenia la meva moto particular disponible perquè no era a prop o per tenir-la al taller, però crec que és un servei molt útil i molt còmode. A més, és relativament barat i són elèctriques, així que beneficien el medi ambient. De vegades quedo per anar a sopar i prefereixo no utilitzar la meva per no preocupar-me per on l’aparco». 

Mario Cantós / AUTOR FOTO (FONT)

Abel Navajas 

36 anys, emprenedor

«Viatjo molt i prefereixo no tenir moto particular. Fent càlculs, em surt a compte. Pel que fa al transport públic, la moto t’ofereix una manera més àmplia de moure’t. A més, el servei em permet registrar-me tant amb un perfil d’empresa com amb un de particular. Amb la nova normativa es torna molt més complex i acaba perjudicant l’usuari, que està més limitat per escollir o trobar la que més li agradi en 21 varietats».

Abel Navajas. / FOTO: ELISENDA PONS

Esther Murcia 

27 anys, administrativa

«La nostra moto és al taller i per això que ara utilitzem motos compartides, com una alternativa. Utilitzem qualsevol marca, la moto que estigui més a prop. La veritat és que no tenim preferència per cap empresa específica, totes ofereixen un bon servei». 

Esther Murcia i el seu company, a punt d’utilitzar una moto compartida al centre de Barcelona.o / ELISENDA PONS

Temes: Motos