DUES SETMANES D'INCIDÈNCIES
Resignació controlada pel tall de Rodalies a Glòries
L'ajuntament assegura que el transport alternatiu funciona i demana disculpes als viatgers
L'L1 del metro incrementa el passatge un 140% en el tram entre Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf

zentauroepp51464263 barcelona 20 12 2019 este s bado empiezan las obras del t n191221172915 /
Les obres, siguin al bany de casa o al carrer, porten molèsties. A casa es pateix en silenci, però a la via pública es genera una onada de resignació, de vegades d’incomprensió. Perquè el que s’està alterant és la teva rutina, els teus hàbits. Això mateix els passarà durant tot el Nadal als viatgers de tres línies de Rodalies, al seu pas per les Glòries, i a causa de la col·locació d’unes bigues de reforç del túnel ferroviari que travessa el cor de la plaça, el centre metropolità que va somiar Ildefons Cerdà. El primer dia de talls s’ha viscut segons el que estava previst, amb alguns usuaris extraviats i mirant a la dreta i l’esquerra com el mem de John Travolta i altres de més destres que coneixien el tall i les alternatives, com el metro o el bus de reforç. Serà així fins al 5 de gener.
La regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, s’ha passejat pel matí per la zona zero per comprovar si el dispositiu de desgreuge funciona segons el que estava previst. Segons el seu parer, tot estava al seu lloc. Els traçats afectats per la clausura del túnel entre Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf, per cert, són la R3, la R4 (nord i sud) i la R12. Entre aquestes dues estacions hi ha servei de l’L1 del metro, que durant dissabte, segons ha concretat la regidora, ha incrementat les validacions un 140% en aquest tram respecte al mateix dia de la setmana passada. A més de demanar disculpes als afectats pel reforç de la galeria, Alarcón ha posat de relleu el treball dels100 informadors desplegats per TMB i Renfe per tractar que tots els viatgers, sobretot els que no se n’han assabentat del contratemps, que no són pocs, puguin seguir el seu camí sense més inconvenients que la demora que origina el tall.

Cartell informatiu del tall, a la parada de la Sagrera de l’L1 /
Per a la col·locació d’aquestes 46 bigues de reforç en una longitud de 50 metres serà necessari treure la catenària. L’obra ha sigut requerida per Bimsa, l’empresa municipal que supervisa els projectes públics de Barcelona, per evitar que la perforació inferior de la nova galeria viària que traslladarà els vehicles sota terra pugui afectar el pas dels trens. «Fem el reforç per no patir», va resumir Manel Valdés, gerent d’Infraestructures del consistori. Millor així, que ja prou disgustos han donat les Glòries.