BARCELONEJANT
Una penya gastro amb dos premiats
El grup de Whatsapp de la penya gastronòmica 16 Fetges de Barcelona treia fum el dia que van anunciar Eduardo Mendoza com a guanyador del Premi Princesa d’Astúries de les Lletres 2025. Aquest grup d’amics, que des de fa més d’una dècada es reuneix mensualment en un local del barceloní passeig de Gràcia, té entre els seus membres Joan Manuel Serrat. O sigui, un altre Princesa d’Astúries. Va ser el cantautor el primer a felicitar l’escriptor.
Se’n sap ben poc dels 16 fetges, malgrat que reuneix gent important. No obstant, prefereixen viure en l’anonimat i amb prou feines han tingut aparicions públiques. Alguna fotografia a l’Instagram d’algun xef i alguna menció de refiló en premsa escrita els delata, però defugen de protagonismes innecessaris a les xarxes socials o publicacions de cara a la galeria. Els explico això perquè Mendoza es va perdre aquest dilluns l’últim sopar de la temporada amb els seus col·legues. Això sí, el motiu estava més que justificat.
Els premiats de la nit
Mendoza va haver d’assistir a la seu de la Diagonal d’RBA, on s’entregaven els premis Sport Cultura Barcelona (SCBCN), en què ell era un dels protagonistes. L’espai és fantàstic. Es tracta d’un edifici amb una terrassa excel·lent ubicat a la zona del districte 22@ i amb un entranyable amfitrió. Doncs sí, el president del grup editorial, Ricardo Rodrigo, és d’aquestes persones amb qui sempre ve de gust retrobar-se. El premi a Mendoza era per la seva trajectòria, i va compartir guardó amb David i José Múñoz, d’Estopa, que van rebre el premi de Cultura, i amb la waterpolista Bea Ortiz, que va ser distingida en la categoria d’Esport.
El president d’SCBCN, Josep Mateu, també és president del RACC, i el poder de convocatòria que tenen cada any és de nota. Aquesta associació privada va ser fundada per Juan Antonio Samaranch i, des d’aleshores, actua per fomentar el diàleg i la promoció de les persones i activitats vinculades amb la cultura i l’esport.
Poder de convocatòria
En aquesta ocasió hi va ser l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, que torna a tenir una agenda infernal. Tant o més atapeïda la tenen també altres dels presents, com el Conseller d’Esports, Berni Álvarez; el secretari general d’Esports, Abel Garcia, i el regidor d’Esports de l’Ajuntament, David Escudé.
Eduardo Mendoza va ser una de les estrelles. Es va fer fotos i selfies com si fos una estrella de rock, mentre rebia felicitacions de tots els presents. El vam veure parlant amb Maria Teresa Samarach i el seu marit, Alberto Gras, o amb el president del Círculo Ecuestre, Enrique Lacalle. Aquest últim, que també presideix el Saló de l’Automòbil, estava feliç per l’últim certamen celebrat a Barcelona fa una setmana. «No hi ha cap altre saló que sigui igual a Europa, que reuneixi 350.000 visitants. Només la rua del Barça ens ha superat en nombre de gent», va comentar en un dels grupets previs al sopar.
Seguidors del Barça
I és que, aquest dilluns, es va parlar molt dels èxits del Barça. Entre altres coses, perquè Mendoza és molt culer, i els Estopa són molt entesos en la matèria. És del Barça, també, el mateix Josep Mateu, i el president de Cercle d’Economia, Jaume Guardiola, que també es va sumar a parlar de Hansi Flick o de la recuperació econòmica del club mentre mostrava al seu rostre aquesta felicitat que llueixen aquests dies tots els culers. La mateixa que mostrava el president d’Havas, Alfonso Rodés. Per cert, aquest últim també es va perdre l’altre sopar...
Notícies relacionadesDel FC Barcelona només hi havia Jaume Feliu, a qui li apassiona tant el futbol com els temes vinculats amb la cultura, i que hi va assistir amb la cap de programes públics de la Fundació Museu Picasso, Tonina Cerdà. No hi van faltar els anteriors presidents de l’SCBCN, Manolo Carreras i Beto Agustí, i vaig poder veure el president del Reial Club Nàutic, Jordi Puig; el president del Club Natació Barcelona, Bernat Antràs; el president de Barcelona Global, Ramon Agenjo; el propietari de la botiga de moda de luxe Santa Eulàlia, Luis Sans; el president de la promotora musical The Project, Tito Ramoneda; la número dos dels Mossos d’Esquadra, la comissària Alicia Moriana, o la directora d’RI, Mecenatge i Esdeveniments del Liceu,Helena Roca.
¡Ah! No puc acabar aquesta crònica de la ciutat sense citar Rocío de Aguilera, la secretària general de Sport Cultura Barcelona, que hi és des del naixement de l’associació fa 21 anys i que és una figura clau perquè tot funcioni sempre a la perfecció.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Amb 150 anys Historiadors i entitats alerten d’una pèrdua «irreparable» per la demolició d’estacions de tren centenàries
- Riscos a la Franja La mort continua present a Gaza malgrat la treva: atacs israelians, tones d’explosius sense detonar i fam
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Entrevista Francesc-Marc Álvaro (ERC): «Vox ha rehabilitat la figura de Franco»
- Aquests són els pobles als que has d'anar una vegada a la vida
- Magnat de Silicon Valley Larry Ellison, l’oracle de Trump i «amo de tot» que somia controlar TikTok i els mitjans dels EUA
