MOBILITAT SOSTENIBLE
Barcelona abaixa a la meitat la multa per entrar a la Zona de Baixes Emissions
El regidor d'Emergència Climàtica reconeix que el consistori estudia la possibilitat d'implantar un peatge d'entrada

zbe-barcelona
El regidor d’Emergència Climàtica i Transició Ecològica de l’Ajuntament de Barcelona, Eloi Badia, ha explicat que la multa mínima per als vehicles contaminants que des de l’1 de gener entrin a la Zona de Baixes Emissions (ZBE) serà de 100 euros en lloc dels 200 inicialment anunciats. Ho ha anunciat aquest dilluns en una entrevista a Betevé, després que el consistori hagi estudiat les al·legacions presentades i hagi avaluat la qüestió amb els altres municipis afectats per la mesura.
La sanció afecta les motos i els vehicles de mercaderies de menys de 3,5 tones. A més, els conductors poden tornar a ser multats si en 90 minuts no han sortit de la ZBE. Els vehicles que hagin d’entrar a Barcelona durant un temps concret permotius mèdics quedaran exempts de restricció.
Així mateix, en cas d’urgència es podrà demanar un permís especial abans d’agafar el vehicle. Si, malgrat tot, es rep la multa, es podrà revertir justificant que es va demanar el permís abans d’utilitzar-lo.
Peatge d’entrada
En un altre ordre de coses, i nou mesos després d’haver obert el meló, el govern municipal està estudiant el peatge d’entrada a Barcelona. «Pot ser una mesura que ajudi a revertir el mal ús de la mobilitat a Barcelona i traslladar la gent cap al transport públic», ha afirmat Badia, que ha afegit que aquesta mesura hauria d’anar acompanyada d’una millora a la xarxa de Rodalies i d’una freqüència més elevada dels Ferrocarrils de la Generalitat.
Precisament, aquest mateix dimarts la Plataforma per la Qualitat de l’Aire ha reclamat a l’ajuntament que s’apliqui una taxa anticontaminació en forma de peatge urbà a la ZBE. L’entitat ha lamentat que la zona de baixos fums ara mateix «no contempla una reducció dels vehicles que circulen per la ciutat, que hauria de ser del 30% per complir amb els nivells de contaminació recomanats per l’Organització Mundial de la Salut».
Aquest col·lectiu mediambientalista també ha mostrat el seu rebuig davant les informacions que indiquen que l’ajuntament està estudiant amb la Direcció General de Trànsit (DGT) la possibilitat d’instal·lar filtres de partícules que permetin als cotxes i motos més contaminants poder portar l’etiqueta ambiental per poder circular per la ZBE. En cas de ser així, ha avisat la plataforma, la zona de baixos fums «no mostrarà resultats significatius en la reducció dels contaminants PM10 i NO2». Per això han proposat una taxa diària de 10 euros a tots els turismes a excepció dels que portin tres o més ocupants i els de persones amb mobilitat reduïda.
Contaminació Trànsit a Barcelona Catalunya Ajuntament de Barcelona Zona de baixes emissions de Barcelona Peatge a Barcelona
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»