Batlle reconeix que Barcelona pateix «una crisi de seguretat»
El tinent d'alcalde assenyala que l'augment del 9% de delictes ha fet augmentar la sensació d'«inseguretat» dels veïns
El tinent d’alcalde de Prevenció i Seguretat de l’Ajuntament de Barcelona, Albert Batlle, ha admès aquest dimecres que Barcelona pateix “una crisi de seguretat” amb un augment del 9% dels fets delictius que han fet créixer la sensació d’“inseguretat” entre la ciutadania. Aquestes declaracions es produeixen a penes unes hores després que un home de 40 anys d’origen subsaharià hagi sigut apunyalat al coll al Poblenou. És la tercera agressió greu amb arma blanca que es produeix a la capital catalana en només 24 hores, i la cinquena agressió violenta des de dissabte, 10 d’agost.
Batlle ha assegurat que es prendran mesures per revertir la “crisi de seguretat” en la ciutat, perquè no volen que es converteixi en crònica ni creuen que sigui irreversible, segons ell. Ha recordat que tant els Mossos d’Esquadra com la Guàrdia Urbana preveuen augmentar els efectius a la ciutat, i ha apostat per fer una “anàlisi serena i responsable” de la situació, ha dit en declaracions als mitjans després de tres apunyalaments en els últims dos dies.
Davant la pregunta dels mitjans per aquest fet, ha dit que un apunyalament és sempre un fet dissortat, però que si passa l’important és que es produeixi una “intervenció policial que recuperi la confiança de la ciutadania”, com creu que ha passat en la majoria d’aquests casos a Barcelona, que assegura que és una ciutat segura.
Batlle, no obstant, ha volgut fer una crida a la calma i ha destacat que els delictes contra les persones, els més greus, han disminuït l’1,27% el primer semetre respecte al mateix període de l’any passat i ha destacat l’augment de l’activitat policial i les accions per revertir la “insuficiència” de presència policial com solucions en marxa.
Operatiu narcopisos
Batlle ha posat com a exemple que “les coses s’estan fent bé” l’operatiu conjunt d’aquest dimecres contra quatre narcopisos, un fenomen que ha assegurat que ja és “residual”.
El tinent d’alcalde ha volgut enviar un missatge de tranquil·litat i ha situat Barcelona en els mateixos nivells que ciutats com París, Londres o Roma referent a seguretat. Per això ha recalcat que la ciutat és “potent i forta” per superar amb “complicitat” i demana fer una anàlisi serena i responsable.
Notícies relacionadesBatlle ha afirmat que si fins ara la preocupació “constant” eren els petits delictes de “baixa intensitat” ara s’ha de posar sobre la taula “l’accent” d’altres delictes com les agressions.
Superar la insuficiència de recursos
El responsable de seguretat de l’Ajuntament ha posat molt èmfasi en l’augment d’agents a la capital catalana i s’ha mostrat convençut que l’augment d’agents de la Guàrdia Urbana aquest estiu i els 300 mossos previstos per a la tardor, i la creació de 1.000 places més en la policia municipal permetran superar la situació d’“insuficiència de recursos”.
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- La pluja torrencial provoca riuades en diversos municipis
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Opinió Xarxes socials i salut mental juvenil: entre la visibilització i la banalització
- Futbol / La crònica El Barcelona enlluerna el València en una capsa de sabates
- La contracrònica Suplents que no ho són
- A BALAÍDOS Un penal en el temps afegit frustra la primera victòria del Girona