Anar al contingut

Millores en el transport públic

Barcelona reprograma semàfors per accelerar el nou bus substitut de l'L1 del metro

La llançadora realitza totes les parades del suburbà, des de Clot a Fondo

TMB incorpora vuit vehicles en la nova línia després de les queixes veïnals

Óscar Hernández

Barcelona reprograma semàfors per accelerar el nou bus substitut de l'L1 del metro

FERRAN NADEU

La regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Rosa Alarcón, ha explicat avui que l’entrada en servei del nou bus llançadora que realitza totes les parades de l’L-1 del metro entre Clot i Fondo ha provocat la reprogramació dels semàfors al recorregut, especialment a la Meridiana. L’objectiu ha sigut reproduir el mateix trajecte del metro per les obres de substitució de les vies, fet que demanaven els veïns i nombroses entitats, però que no es podia haver fet abans, ha afirmat, pel trànsit que hi havia fins ara.

"La disminució del trànsit en els punts més crítics del recorregut ens ha permès posar en marxa aquesta llançadora única", ha afirmat Alarcón, que ha explicat, davant la parada de la cantonada de la Meridiana amb el carrer d’Aragó que el nou autobús tarda uns 50 minuts en cobrir tot el recorregut complet, de Clot a Fondo (Santa Coloma de Gramenet). El mateix viatge es podia realitzar en la línia vermella del metro en 20 minuts, menys de la meitat del temps. La nova línia llançadora ha suposat, a més, la incorporació de vuit autobusos llargs que passen cada tres o cinc minuts i que transporten, segons Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), unes 1.500 persones a l’hora.

Disculpes als usuaris

"Demanem disculpes a tothom perquè sabem que no és el mateix un servei de metro que un transport en superfície, però les obres de la línia 1 són importants perquè permeten substituir nou quilòmetres de via, la meitat en cada sentit, i costen 20 milions d’euros", ha indicat la regidora, qui s’ha compromès que el servei de metro a la línia 1 quedi totalment restablert l’1 de setembre.

Acompanyada per la regidora del districte de Sant Andreu, Lucía Martín, la titular de Mobilitat ha reconegut que les queixes dels veïns, a través de diverses entitats, han motivat l’ampliació de les alternatives a l’L-1, que van des de la Renfe a altres línies de metro i autobús. "Demano a tots els qui ja han escollit una alternativa per desplaçar-se que la mantinguin fins que finalitzin les obres", ha recalcat Alarcón, que ha confessat que quan va començar el tall de l’L-1 i es van produir manifestacions contra les alternatives de transport al considerar-les insuficients, ella mateixa les va utilitzar per confirmar els problemes que es denunciaven.

Tant Alarcón com Martín han explicat que la nova llançadora, que permet anar de Clot a Fondo, i viceversa, sense necessitat de transbord, pot ser especialment útil per a les persones amb mobilitat reduïda, ja que no han de salvar els obstacles d’altres recorreguts alternatius. Les dues aposten per fer política escoltant la gent. "Aquesta escolta dels veïns que viuen el dia a dia ha d’orientar la política municipal", ha destacat la regidora de Sant Andreu.