Anar al contingut

a partir del dijous 25 de juliol

TMB rectifica el recorregut i l'autobús de Fondo arribarà fins al Clot pel tall de l'L-1

Hi haurà una nova ruta de Clot a Onze de Setembre i el bus que acabava a Fabra i Puig allargarà el seu recorregut fins a Fondo

Els veïns havien protestat per les alternatives per cobrir les obres del metro

Gisela Macedo

TMB rectifica el recorregut i l'autobús de Fondo arribarà fins al Clot pel tall de l'L-1

FERRAN NADEU

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha anunciat modificacions als autobusos llançadora substitutoris pel tall de la L1 de metro, que rectificaran el seu recorregut a partir del 25 de juliol. El bus que inicialment circulava de Clot fins a Fabra i Puig allargarà el seu recorregut fins a Fondo, amb una freqüència d’entre 5 i 6 minuts en dies laborals. A més, s’incorporarà una nova llançadora que circularà entre les estacions d’Onze de Setembre i Clot, amb parada a Fabra i Puig, La Sagrera i Navas. Una tercera llançadora reforçarà així mateix el tram Clot-Fabra i Puig en les hores de màxima demanda. Així, en aquesta part del recorregut la freqüència de pas serà d’entre 2,5 i 3,5 minuts en hora punta.

Els veïns havien protestat per les alternatives per cobrir el tall de l’L1 del metro, considerades insuficients i deficients, ja que comporten una gran pèrdua de temps als usuaris de la zona nord de BCN. 

Millora la fluïdesa del trànsit

TMB ha explicat que el motiu principal de la implementació de la nova llançadora entre Fondo i Clot és la disminució de la demanda de transport durant el mes d’agost i la menor mobilitat de transport privat, que descongestioni i afavoreixi el pas dels autobusos

La companyia de transports ha assegurat que la llançadora entre Fondo i Clot suposa "una millora important" per als veïns de Santa Coloma i del districte de Sant Andreu. Igualment, TMB continua recomanant les alternatives ferroviàries com a sistema més ràpid per desplaçar-se, en especial la línia 9 Nord de metro, que connecta la Sagrera amb Fondo en 13 minuts, en combinació amb la línia 5.

El tall del tram de l’L1 entre Clot i Fondo acabarà el 30 d’agost, segons les previsions de TMB. El motiu d’aquesta suspensió és una obra de renovació integral de la infraestructura amb la modernització de més de nou quilòmetres de vies, aparells de via i instal·lacions en un tram de metro que té més de 50 anys d’antiguitat.

Obres a l’L2 i l’L5

A partir del dissabte vinent, 27 de juliol, i fins al 30 d’agost (tots dos inclosos), quedarà també fora de servei el tram de la línia 2 de metro entre Paral·lel i Sagrada Família, i es veuran afectades sis estacions. La resta de l’L2, entre Sagrada Família i Badalona-Pompeu Fabra, funcionarà amb normalitat. Com a alternativa de transport, els usuaris poden utilitzar les línies regulars de bus D50, H12 i H16, que realitzen el trajecte totalment o parcialment entre les estacions afectades pel tall. També es pot utilitzar la resta de la xarxa de metro, en especial la línia 3.

A més, des del dilluns vinent, 29 de juliol, fins a l’1 de setembre, estarà tancat el tram Can Vidalet-Collblanc de la línia 5 de metro. Com a alternativa, en aquest cas, s’habilitarà un servei especial d’autobusos que cobrirà el tram en obres entre Can Vidalet i Collblanc amb parada a l’estació intermèdia de Pubilla Cases.