Anar al contingut

Conflicte en el transport públic

200 veïns es manifesten contra les alternatives per cobrir el tall de la L-1 del metro

Els concentrats, de Trinitat Vella i Santa Coloma, efectuen dos microtalls de la Meridiana

Luis Benavides

200 veïns es manifesten contra les alternatives per cobrir el tall de la L-1 del metro

Robert Ramos

"Una hora de camí més, no". Sota aquest lema, un grup de veïns de Trinitat Vella han organitzat una concentració a la plaça central, davant la Parròquia de la Santíssima Trinitat, per protestar per les alternatives ofertes per Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) per cobrir el trajecte entre les parades de Clot i Fons de la línia 1 de metro, en obres des de divendres passat, dia 29 de juny. Unes 200 persones han assistit a la convocatòria, sorgida espontàniament en xarxes socials, i una vintena de veïns de Santa Coloma de Gramenet també s’hi han sumat. Els manifestants, al no tenir permís de l’ajuntament, només han efectuat dos microtalls a la Meridiana que han durat menys de 10 minuts.

TMB s’ha reunit diverses vegades amb les associacions de veïns del districte de Sant Andreu, inclosos els representants veïnals de Trinitat Vella i portaveus de la plataforma, i han recollit algunes propostes. Ahir dimarts, a 24 hores de la protesta, representants de TMB es van reunir in extremis amb els veïns de Trinitat Vella i van deixar sobre la taula diversos compromisos, i així van atendre algunes de les peticions dels convocants. "No ens oposem en absolut a les obres, perquè creiem que són necessàries, però no podem acceptar que es reuneixin amb nosaltres el dia abans. Si no fos pels cartells que hem penjat, no ens haurien escoltat", ha denunciat José María Rodríguez, membre de la plataforma veïnal. 

Una de les impulsores de la protesta, Marisa Santasusana, veïna de Trinitat Vella, valora les concessions de TMB. A saber: el reforç de les línies d’autobus 62 i V31 i la possibilitat d’utilitzar rodalies amb la targeta rosa. "Continuem pensant que els dos serveis llançadora podrien estar connectats. Així cobririen tot el trajecte de la vermella tallat per obres, des de Fons fins a Clot", explica Santasusana, que denuncia que ara mateix l’autobús llançadora arriba a Trinitat Vella al 60% d’ocupació i sobretot les aglomeracions que s’estan produint en les hores punta a l’estació La Sagrera de la línea 9.

Els veïns de Santa Coloma de Gramenet són els altres grans afectats per les obres en la línia vermella de metro. "Hem esperat uns quants dies per veure com funcionaven les alternatives i entenem que no són ni eficaces ni eficients", ha denunciat un membre de la junta de l’Associació de Veïns Riu Nord, Santiago Tornero, que considera inacceptable que sigui la població "la que pagui la falta d’indoneïtat de les alternatives proposades per TMB". 

Una desena de treballadors de TMB, amb les seves característiques camises de ratlles blanc-i-vermelles, també han participat en el tall simbòlic de la Meridiana. "Els treballadors no tenim la culpa dels caps ineptes que tenim", ha deixat anar un membre del comitè d’empresa de Transports de Barcelona, Saturnino Mercader, de CGT, que entén el malestar de la ciutadania pels transports alternatius oferts pel tall de la línia que es realitza per substituir les vies i treure les pedres en què es recolzaven les antigues i que ja no s’utilitzen en les línies noves del suburbà.