OPERACIÓ POLICIAL
Robaven al metro pel mètode de la taca
Un membre de la banda escopia la víctima i mentre li netejava, un altre li robava la bossa o la maleta
L'anàlisi de les imatges de les càmeres de seguretat han permès als Mossos detenir els lladres
desactivem-un-grup-criminal-especialitzat-en-furts-al-metro-de-barcelona-pel-mtode-de-la-taca-que-actuava-diriament-al-suburb /
Els Mossos han desactivat un grup especialitzat en furts pel mètode de la taca almetro de Barcelona que actuava diàriament al suburbà, especialment a la zona de l’Hospitalet de Llobregat que té connectivitat amb l’aeroport a través de la línia 9.
Els integrants de la banda, de nacionalitat peruana i residents a l’Hospitalet de Llobregat, es dedicaven exclusivament al furt com a mitjà de vida. La policia de les Generalitat va detenir el 15 de juny passat els membres del grup in fraganti mentre robaven a l’aeroport. Gràcies a aquesta tasques van identificar la resta i van emetre ordres de detenció. Fruit d’aquestes dues detencions i la identificació de tots els components de l’organització, aquests delinqüents han deixat d’actuar al metro.
La manera d’actuar d’aquest grup és coneguda com la taca. En aquest cas, en comptes de tacar la víctima amb un líquid (com ho fan habitualment), els lladres li escopien i la distreien mentre li netejaven la roba. De forma simultània, un altre membre de la banda li sostreia la bossa o la maleta.
La banda tenia diversos cotxes al seu abast que utilitzaven de forma aleatòria per moure’s. Un dels seus components era sempre el conductor i el que anava a buscar la resta als seus domicilis. Una vegada junts, es dirigien a les estacions de metro per robar. El normal és que comencessin la jornada molt aviat, al voltant de les 4 o les 5 de la matinada.
Joies, diners i aparells electrònics
En total se’ls ha relacionat amb 23 fets delictius acreditats, en què es demostra la seva participació en grup. La quantitat sostreta per aquesta banda ascendeix a 73.000 euros aproximadament, entre joies, diners i aparells electrònics.
Notícies relacionadesL’anàlisi de les imatges de vídeo de les càmeres de seguretat en què es detecta la manera d’actuar han permès a la Unitat Central de Fotografia i Audiovisuals de la Divisió de Policia Científica dels Mossos fer informes fisonòmics pericials que ratifiquen la identitat dels autors dels furts i que en van facilitar la localització.
Els dos detinguts van ser posats en llibertat amb càrrecs i s’han demanat ordres d’allunyament del metro per evitar que tornin a reincidir en el suburbà barceloní. La investigació continua oberta, ja que s’estan ampliant a nous fets delictius comesos per aquest grup i encara s’està buscant alguns sospitosos.
- Dimecres 15 d'abril a les 19:00 El Periódico et convida a participar en un nou #afterwork amb Esteve Camps
- Història real Carles Porta fitxa per Disney+ per al seu pròxim true crime: així és 'Abandonats', un esfereïdor cas real que es remunta 40 anys enrere
- Música Maria del Mar Bonet publica el primer avançament del seu nou disc 'L'aigua no cansa'
- Mar i muntanya Trànsit dissenya una 'operació sortida' de Setmana Santa en dues fases i amb més de mil controls policials
- Confusió fiscal en autònoms Ni confirmat ni en vigor: el que realment passarà amb l'IVA dels autònoms (i el límit de 85.000 euros)
