Assaig en dues línies nocturnes
L'AMB estudia ampliar el servei de parada a demanda en el Nitbus
Conductors i usuaris elogien la prova pilot que permet deixar menors i dones més a prop ddel seu destí
Entra en servei una nova línia nocturna, la N-26, de la plaça de Catalunya al Fòrum
zentauroepp41854388 bcn nitbus190619194727 /
Els responsables de Mobilitat de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) es plantegen ampliar el servei de parada a demanda que actualment fan dues línies de l’autobús nocturn Nitbus, donada la seva bona acceptació. Aquest sistema, que es prova des del febrer del 2018, permet que menors i dones puguin sol·licitar al xofer que pari el més a prop possible del seu destí per evitar riscos.
"La prova pilot ha tingut una bona acceptació no només per part de les usuàries, sinó també dels conductors i s’està desenvolupant amb normalitat, sense que el servei es vegi afectat," ha explicat Antoni Poveda, vicepresident en funcions de Mobilitat i Transports de l’AMB. “Els resultats indiquen que hi ha una necessitat molt localitzada en entorns molt concrets i que s’haurà d’analitzar en profunditat qualsevol nova actuació per oferir el servei a demanda on sigui realment necessari”, va afegir.
Una nova línia
En l’actualitat, la prova de parades intermèdies a demanda funciona en alguns trams de la línia N-1, que connecta la Zona Franca i Mercabarna amb Trinitat Nova, i la N-8, que fa l’itinerari entre la plaça de Catalunya i els municipis de Montgat i Tiana. En la primera línia, la parada a demanda és possible al polígon de la Zona Franca, i en el segon, en el tram entre les dues localitats del Maresme.
Notícies relacionadesL’AMB posa en marxa aquesta nit de dimecres una nova línia de Nitbus, la N-26, que circula entre la plaça de Catalunya i Diagonal Mar-Fòrum. La nova línia reforça la N-6, que té molta demanda. Entre les dues línies hi haurà una freqüència de pas de 10 minuts en el tram Catalunya-Paral·lel-Port Olímpic.
La N-26 compta amb vehicles híbrids articulats nous, amb un 30% més de capacitat i amb una reducció de la contaminació de l’aire i sonora, va informar l’AMB. "Aquest nou servei reforça i amplia la xarxa del Nitbus que passa a tenir ja 21 línies", ha indicat Poveda.
- Cedeix un 0,30% El petroli s’acosta als màxims després dels atacs huthis i arrossega l’Ibex 35
- Combustibles Preu de la gasolina i el dièsel avui, 30 de març a Espanya per la Guerra de l’Iran: lleugera pujada del dièsel i la sense plom 95 es manté
- Conflicte regional L’illa de Kharg, clau en el tancament de l’estret d’Ormuz i l’economia de l’Iran
- Conflicte al Pròxim Orient Netanyahu recula i atorga al patriarca llatí accés "ple i immediat" al Sant Sepulcre
- La renovació dels ‘números dos’ deixa Sánchez sense successor natural
