LITIGI
Naturgy, condemnada a pagar gairebé 14 milions a l'Ajuntament de Barcelona
El Tribunal Suprem ratifica una sentència del TSJC i el consistori estudia reclamar també el pagament dels corresponents interessos de demora

zentauroepp46767243 graf7906 madrid 30 01 2019 el presidente de naturgy fra190130121307 /
El Tribunal Suprem ha ratificat una sentència del TSJC que condemna l’empresa Gas Natural, ara Naturgy, a pagar 13.783.250 euros a l’Ajuntament de Barcelona per l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres (ICIO) per la construcció de la Central Tèrmica de Cicle Combinat al Port de Barcelona.
La Secció Primera de la Sala del Contenciós Administratiu del Tribunal Suprem ha emès una providència en què no admet a tràmit la reclamació de Gas Natural contra la liquidació practicada per la inspecció d’hisenda municipal i condemna també la companyia de gas a pagar les costes i els interessos de demora per l’impagament d’aquest impost.
Fonts de Naturgy han anunciat que recorreran la decisió del Suprem perquè entenen que la decisió del TS “no posa fi al procediment”, que es remunta al 2008, ja que considera que l’ajuntament no aplica “la base imposable correcta, això és, el cost de l’obra civil i no altres costos subsegüents del desenvolupament industrial, com les despeses generals”. Amb tot, la companyia ha assegurat que “el potencial impacte econòmic està proveït i en cas d’haver-li de fer front, es tracta d’un pagament únic que no s’estendria a imports futurs”. D’altra banda, el consistori també reclamarà ara a la companyia el pagament dels corresponents interessos de demora.
El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ja va desestimar al seu dia el recurs de la companyia contra la liquidació en concepte d’ICIO relativa a les obres de la central que van finalitzar a finals del 2011.
Gairebé vuit anys de litigi
El litigi va començar a finals d’agost del 2011, quan l’ajuntament va iniciar actuacions inspectores per a la regularització tributària de l’ICIO de l’obra, i de la documentació aportada en va resultar un cost inicial de l’obra de 444.828.212 euros.
Notícies relacionadesSegons l’ajuntament, l’empresa constructora va al·legar llavors que el cost d’execució total havia sigut molt inferior, i que com el contracte s’havia firmat sota la modalitat de “clau en mà” no disposaven de factures, ni de certificacions d’obres per acreditar el cost exacte, ja que aquesta documentació obraria en poder dels contractistes (alguns amb seu social a l’estranger) i subcontractistes.
Quan el consistori va resoldre les al·legacions de l’empresa a finals de novembre del 2012 i va deduir les partides que, segons l’ajuntament, no havien de formar part del cost d’execució i que havien sigut degudament acreditades, així com les quantitats ingressades a compte juntament amb la sol·licitud de la llicència, es va practicar una liquidació per import de 13.783.250 euros, que finalment ha sigut confirmada pel Suprem.
- Evolució demogràfica Un de cada tres espanyols tindrà més de 65 anys el 2070
- Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Assaig clínic en fase 3 Vall d’Hebron desenvolupa un nou fàrmac contra l’obesitat: l’Orforglipron, una alternativa «més còmoda» que Ozempic i Wegovy
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Visita d’Estat Carles III desplega tota la pompa per afalagar Trump
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos