Recursos propis
El territori metropolità té una gran necessitat hídrica, tant de consum d’aigua potable com per a usos industrials i també agrícoles. Això ens ha obligat històricament a buscar aigua fora de les nostres conques, especialment a la del Ter, que s’ha convertit en una font essencial de l’aigua que consumim.
Avui ja estem trobant solucions locals dins del territori que, respectant al màxim les conques dels rius, minven l’impacte d’aquest transvasament permanent, així com l’amenaça d’un canvi climàtic que farà augmentar l’escassetat d’aigua.
L’ús d’aigua regenerada serà possible gràcies a la posada en marxa de l’ERA del Llobregat, que ens permetrà disposar d’aigua de qualitat per protegir els nostres aqüífers contra la intrusió de l’aigua del mar, mantenint el cabal del Llobregat i aprofitant-la per a reg agrícola o ús industrial.
També està previst que es pugui utilitzar com a aigua de boca, completant així el cicle urbà de l’aigua dins del mateix territori. Es tracta d’una planta que pot arribar a aportar el 25% del consum que tenim a l’àrea metropolitana, alliberant així la necessitat d’agafar aigua del Ter, però també prevenint els efectes de possibles sequeres i allunyant-nos per sempre de l’opció dels transvasaments.
Actuem avui, conscients que l’aigua és un element indispensable per a la vida, una de les nostres prioritats com a administració i un bé comú de tots els ciutadans, per assegurar el demà.
Eloi Badia, vicepresident de Medi Ambient de l’AMB
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
- Terrorisme Arsen Ostrovsky, advocat israelià: sobreviure a l’atac de Hamàs el 7-O i ara al de la platja d’Austràlia
