El transport de muntanya més antic d'Espanya
El funicular del Tibidabo doblarà la capacitat i es convertirà en atracció
Després de la renovació, a finals de l'any que ve. el mitjà de transport es dirà 'Cuca de Llum'
El vehicle que puja la muntanya podrà transportar 252 persones en cada viatge

funicular tibidabo10
El funicular del Tibidabo es renovarà totalment a finals de l’any que ve per doblar la capacitat de passatgers, augmentar la velocitat i oferir noves experiències als usuaris fins al punt de convertir-se en una atracció més del parc, segons acaba d’anunciar l’ajuntament de Barcelona.
La modernització del funicular, que té gairebé 120 anys, començarà el setembre del 2019 i permetrà que aquest mitjà de transport passi a anomenar-se Cuca de Llum perquè funcioni com una atracció més. El nou transport no es podrà utilitzar fins a l’agost del 2020.
Més rapidesa i visibilitat
Els canvis més destacats són l’augment de la velocitat (fins a 10 metres per segon, de manera que el trajecte només durarà tres minuts), la seva capacitat més gran (passarà de 120 places a 252) i la superfície de vidre serà molt més gran, cosa que permetrà disfrutar de vistes panoràmiques de la ciutat.
El primer d’Espanya
El funicular del Tibidabo es va construir el 1900 per iniciativa de Salvador Andreu, el doctor que va fundar el parc d’atraccions i que va tenir la idea en un viatge a Suïssa. El juliol del 1901el funicular va fer el seu primer ascens a la muntanya.
En l’actualitat el funicular, que ha sigut renovat diverses vegades, cobreix un trajecte de 1.124 metres amb un desnivell de 272 metres entre les dues estacions.
MÉS INFORMACIÓ I FOTOS BEN AVIAT
Notícies relacionades
- Salut Com baixar el cortisol: els 10 hàbits bàsics que no pots oblidar
- Fórmula 1 Màxima assistència a la carrera d’F1 a Montmeló en l’últim «GP d’Espanya» a Barcelona
- Adeu al mite del professor nadiu
- Disturbis «El salvatgisme d’una minoria de bàrbars»: Dos morts i més de 500 detinguts a França durant les celebracions del PSG
- Reforma profunda El zoo de Barcelona projecta reduir espècies i ajuntar-les en àrees que recreïn els seus hàbitats
- Acte a l’Escola Industrial Catalunya es proposa ampliar els seus polígons industrials per atraure més inversió estrangera
- Relacions entre socis ERC reconeix avenços amb el PSC en finançament i Rodalies, però demana concrecions: «El temps corre»
- Violència de gènere Crim brutal a Sentmenat: «Discutien molt, ell era molt masclista i ella s’havia cansat de mantenir-lo»
- Cop a una banda que robava DNIs, es disfressava com les víctimes i els retirava diners del banc
- «LAMINE COBRA EL QUE MEREIX» Guardiola desitja que Flick duri «molts anys al Barça»