Conflicte en el transport

Els taxistes de Barcelona segueixen en vaga però ofereixen viatges gratis a hospitals

L'ocupació de la Gran Via i el passeig de Gràcia continuarà almenys fins demà a la nit

zentauroepp44508701 barcelona 01 08 2018  sociedad   fotos en los hospitales de 180801111200

zentauroepp44508701 barcelona 01 08 2018 sociedad fotos en los hospitales de 180801111200

3
Es llegeix en minuts
Óscar Hernández
Óscar Hernández

Periodista

ver +

Els taxistes barcelonins mantenen la vaga indefenida, almenys fins demà a la nit, malgrat els avenços aconseguits en la negociació amb el Ministeri de Foment i amb la resta d’administracions implicades per bloquejar el nombre de llicències VTC a vehicles amb xofer.

Demà dimecres els taxistes continuaran acampats a la Gran Via i al passeig de Gràcia per cinquè dia consecutiu. Tot i que, com a gest de bona voluntat, activaran uns serveis mínims amb 1.000 vehicles per portar pacients als hospitals i tornar-los després a casa seva de forma gratuïta.

Així ho han anunciat aquesta tarda dos dels representants del col·lectiu –Alberto Álvarez Tito, d’Elit, i i Luis López, d’Agrupació Taxi Companys–, en una multitudinària assemblea que ha tingut lloc al passeig de Gràcia, entre la Gran Via i la plaça de Catalunya.

Álvarez ha assegurat que en les pròximes hores es reuniran amb els operadors amb emissores per veure com s’organitzaven aquests serveis mínims amb vehicles identificats. Els pacients que havien de visitar-se aquests dies en centres mèdics itenen més dificultats per desplaçar-se en mitjans alternatiuscom bus i metro són els més perjudicats en aquesta setmana de vaga.

A l’espera d’una altra reunió a Madrid

Els taxistes han decidit mantenir les accions al carrer, com l’ocupació de la Gran Via entre Entença i Bailèn, almenys fins aquesta nit, quantornaran a votar en assembleasi mantenen la pugna al carrer.

El motiu d’aquest ajornament és esperara veure què decideix a Madrid la Conferència Nacional de Transport, a la qual reclamen que traspassi les competències del taxi a les comunitats autònomes i als ajuntaments perquè aquests puguin impedir una proporció més gran de llicències VTC.

Els taxistes reclamen quees mantingui la proporció d’una llicència VTC per cada 30 de taxi. Els VTC solen ser vehicles de luxe que es poden contractar per aplicació, com Uber i Cabify, i els preus dels quals són per trajecte, no per quilòmetre recorregut  

Les paraules delTito, acollit sempre entre crits de joiapels seus companys i qui sembla tenir més carisma en el col·lectiu del taxi –que compta amb una desena d’associacions–, entusiasmen els xofers barcelonins.

«Tito ens agrada perquè diu la veritat»

«El que ens agrada més del Tito és la seva forma de ser i que sempre diu la veritat. No parla només per a la seva associació, Élite Taxi, sinó per a tothom. I ha aconseguit que estiguem tots junts, que anem tots a una», explica a aquest diari David Díaz, taxista i fill de taxista, a més de professor. «A mi el taxi m’ha permès donar menjar a la meva família i pagar-me diferents estudis, de professor de gimnàstica i anglès», explica orgullós.

Sobre el fet que cada dia de vaga que passa, i ja en són set,els taxistes perden diners perquè són autònomsi no ingressen el centenar d’euros diaris que necessiten com a mínim, Díaz afirma convençut: «No perdem diners. Cada dia que passa en guanyem. Perquè aconseguirem un millor acord i garantim el futur de tots».

Al seu costat, Carlos Córdoba, també veterà taxista, es mostra entusiasmat al final de l’assemblea. «Ahir a la nit quan vaig arribar a casa i vaig veure la meva família em vaig emocionar al pensar el que estem fent, em vaig trencar com un meló. Mai havíem estat així d’units, els taxistes», confessa. «Aquí som tots com una gran família. Fins i tot amb els pakistanesos, amb qui no ens aveníem, ara som superamics. I és que units com estem no podran amb nosaltres», afegeix.

Unió amb els pakistanesos

A poca distància,diverses desenes de pakistanesos juguen a cartesal terra d’un lateral del passeig de Gràcia mentre altres compatriotes reparteixen gratis ampolletes d’aigua freda a manifestants i vianants.«Donem 2.000 ampolles cada dia i les paguem entre tots nosaltres, els taxistes pakistanesos», explica content Haaron Kiani, que fa 10 anys que condueix el taxi a Barcelona i va ser un dels fundadors de Paquitaxi.

Notícies relacionades

«Abans els taxistes barcelonins desconfiaven de nosaltres. Pensaven que els trèiem la feina. Vam començar uns 200 i en som més de 2.000. Però nosaltres som molt bons treballadors. I ara amb la vaga ens hem unit a la resta», explica.

«Abans no els quèiem bé perquè treballem sobretot de nit, el que la resta no volia fer, i tenien por que els traguéssim la feina. Ara molts taxistes ens contracten per conduir perquè som molt treballadors, amb la vaga han vist que estem units a tots ells», conclou.

Temes:

Taxis