REUNIÓ AQUEST DILLUNS

València negocia acollir una versió de la suspesa Barcelona World Race del 2019

L'alcalde Joan Ribó i el director de la Marina reben els organitzadors al consistori

Està descartat que es tracti d'una volta al món i s'estudien diversos recorreguts

abertran42708642 barcelona world race 2014 2015 two crew non stop extre180329183259 / MariI a MuinI a

abertran42708642 barcelona world race 2014   2015   two crew  non stop  extre180329183259
zentauroepp43047515 valencia world race180423164457

/

1
Es llegeix en minuts
Nacho Herrero

València negocia amb representants de l'associació Classe Imoca acollir la primavera del 2019 la sortida d'una regata que substituiria la suspesa Barcelona World RaceBarcelona World Race i en el marc d'aquesta operació, Joan Ribó, alcalde de la ciutat, rep aquest dilluns al consistori els organitzadors de la prova.

Això sí, està descartat que sigui una volta al món i s'estudien diversos recorreguts alternatius. De la mateixa manera, València no té contemplat pagar el cànon que pagava Barcelona i només es decidirà a presentar la seva candidatura amb un pagament molt inferior que li asseguri que el retorn econòmic compensa la ciutat. La Generalitat valenciana també està disposada a implicar-s'hi.

Des que el patronat de la Fundació Navegació Oceànica de Barcelona (FNOB) va anunciar a finals de març la suspensió de la que seria la quarta edició d'aquesta regata amb sortida i arribada a la capital catalana, diverses ciutats europees s'han interessat per acollir la sortida i València ho ha fet amb especial èmfasi.

El fet d'haver acollit dues edicions de l'America's Cup i que part de la infraestructura que es va crear per a aquestes dues regates encara estigui disponible facilitaria l'acord. De fet, està previst que a la reunió d'aquest dilluns hi assisteixi també el director del consorci de la Marina, on s'ubiquen aquestes instal·lacions i que serviria de base de la prova

Entre les propostes que hi ha sobre la taula es parla d'una regata entre València i Nova York, d'una que surti de la capital valenciana i sigui un recorregut europeu, ja sigui només pel Mediterrani o també per l'Atlàntic, i fins i tot d'una que 'toqui' l'Àfrica i Àsia. 

La decisió de no fer una volta al món s'ha pres, d'una banda, per la complexa organització que implica però també pel desig que Barcelona torni a acollir el 2022 la sortida i arribada d'aquesta regata de vaixells amb dos tripulants. 

Notícies relacionades

El patronat del FNOB va atribuir en el seu dia al "clima d'indefinició institucional", pels endarreriments als Pressupostos Generals de l'Estat que permetin declarar l'esdeveniment "d'excepcional interès públic" i atraure així patrocinadors, i a la falta d'estabilitat política, per les conseqüències del procés, la decisió de suspendre la sortida del 2019.

La decisió final de quin tipus de regata fer i des d'on ha de sortir l'ha de prendre la Classe Imoca, associació que engloba tots els col·lectius que tenen relació amb els vaixells utilitzats per a aquestes proves oceàniques.