REUNIÓ AQUEST DILLUNS
València negocia acollir una versió de la suspesa Barcelona World Race del 2019
L'alcalde Joan Ribó i el director de la Marina reben els organitzadors al consistori
Està descartat que es tracti d'una volta al món i s'estudien diversos recorreguts
València negocia amb representants de l'associació Classe Imoca acollir la primavera del 2019 la sortida d'una regata que substituiria la suspesa Barcelona World RaceBarcelona World Race i en el marc d'aquesta operació, Joan Ribó, alcalde de la ciutat, rep aquest dilluns al consistori els organitzadors de la prova.
Això sí, està descartat que sigui una volta al món i s'estudien diversos recorreguts alternatius. De la mateixa manera, València no té contemplat pagar el cànon que pagava Barcelona i només es decidirà a presentar la seva candidatura amb un pagament molt inferior que li asseguri que el retorn econòmic compensa la ciutat. La Generalitat valenciana també està disposada a implicar-s'hi.
Des que el patronat de la Fundació Navegació Oceànica de Barcelona (FNOB) va anunciar a finals de març la suspensió de la que seria la quarta edició d'aquesta regata amb sortida i arribada a la capital catalana, diverses ciutats europees s'han interessat per acollir la sortida i València ho ha fet amb especial èmfasi.
El fet d'haver acollit dues edicions de l'America's Cup i que part de la infraestructura que es va crear per a aquestes dues regates encara estigui disponible facilitaria l'acord. De fet, està previst que a la reunió d'aquest dilluns hi assisteixi també el director del consorci de la Marina, on s'ubiquen aquestes instal·lacions i que serviria de base de la prova
Entre les propostes que hi ha sobre la taula es parla d'una regata entre València i Nova York, d'una que surti de la capital valenciana i sigui un recorregut europeu, ja sigui només pel Mediterrani o també per l'Atlàntic, i fins i tot d'una que 'toqui' l'Àfrica i Àsia.
La decisió de no fer una volta al món s'ha pres, d'una banda, per la complexa organització que implica però també pel desig que Barcelona torni a acollir el 2022 la sortida i arribada d'aquesta regata de vaixells amb dos tripulants.
Notícies relacionadesEl patronat del FNOB va atribuir en el seu dia al "clima d'indefinició institucional", pels endarreriments als Pressupostos Generals de l'Estat que permetin declarar l'esdeveniment "d'excepcional interès públic" i atraure així patrocinadors, i a la falta d'estabilitat política, per les conseqüències del procés, la decisió de suspendre la sortida del 2019.
La decisió final de quin tipus de regata fer i des d'on ha de sortir l'ha de prendre la Classe Imoca, associació que engloba tots els col·lectius que tenen relació amb els vaixells utilitzats per a aquestes proves oceàniques.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Sector elèctric Iberdrola reforça la seva liquiditat amb una línia de crèdit de 2.500 milions
- Perfumeria i cosmètica Puig factura 2.299 milions el primer semestre, un 7,6% més
- Construcció Habitatge insta les comunitats a pactar un nou pla de 6.660 milions
- Anàlisi i predicció de BBVA Research L’economia catalana alentirà el seu creixement fins a l’1,5% el 2026
- Boom turístic Els hotels sumaran 52.000 habitacions fins al 2028 a tot Espanya