A BARCELONA
Un institut suspèn les portes obertes per una concentració de Professors pel Bilingüisme
La reivindicació ha portat per bandera la defensa de dos docents: un assenyalat per adoctrinament després de l'1-O, l'altre investigat pel seu comportament "xenòfob i homòfob" a les aules
zentauroepp42963779 bosca bosc boscan180416211146 /
Dues concentracions s'han solapat aquest dilluns a la tarda davant de l'IES Joan Boscà (Barcelona). En un primer moment ha sigut l'entitat Professors pel Bilingüisme, presidida pel professor d'Història del centre Francisco Oya, qui ha convocat una reivindicació. De fet, Oya no ha estat present en l'acció, que ha sumat poc més de vint persones, ja que el Departament d’Ensenyament l'està investigant pel seu comportament, que diversos alumnes han denunciat com a “xenòfob” i “homòfob” a les aules.
El Front de Defensa de l'institut, amb el CDR de les Corts, ha convocat la segona concentració en repulsa pel discurs de l'organització pel bilingüisme i a favor del director de l'institut, Nacho García, assenyalat per adoctrinament independentista després de l'1-O per Professors pel Bilingüisme. Un centenar de joves s'han unit a aquesta contramanifestació a crits de “fora el feixisme de les nostres aules”.
Com a conseqüència, la jornada de portes obertes que el centre tenia prevista per a aquesta mateixa tarda ha hagut de ser suspesa, així com les activitats extraescolars dels seus alumnes, davant de possibles situacions de tensió. Tot i així no s'han produït aldarulls. Un cordó policial dels Mossos d’Esquadra ha mantingut separats els dos grups durant tota la concentració que ha començat a les 17.45 hores tocades.
- Amb un rebut anual de 17,5 euros de mitjana Unes 240.000 llars de l’àrea de Barcelona començaran a pagar el Tribut Metropolità el 2026
- Una jutge investiga la suplantació de la identitat d’Ustrell
- Demografia Barcelona és la capital espanyola amb més proporció de població estrangera i on més creix
- Automoció BYD estudia obrir una fàbrica de cotxes elèctrics a Catalunya
- "Florentino, ven-lo d’una vegada a l’Aràbia"
- Hisenda confirma: Aquest és l’únic poble fora de Barcelona que entra al top-20 dels més rics de Catalunya
- Cas Koldo El sistema de pagaments al PSOE sorprèn el jutge: ¿Els diners els recollia qualsevol persona que li digués Koldo, un motorista, qui fos?»
- Al Congrés Junts aprova la llei d’Atenció a la Clientela del Govern que prohibeix les trucades ‘spam’
- BARÇA Pedri es lesiona i estarà diverses setmanes de baixa
- La jutge nega al MNAC la possibilitat d’un informe pericial sobre el trasllat de les pintures de Sixena
