Anar al contingut

INCIDENT AL TRANSPORT PÚBLIC

El bus que ha cremat a la Ronda Litoral circulava de manera il·legal

Era un dels models articulats que encara no tenen permís per transitar per les vies ràpides de Barcelona

Un vehicle idèntic de TMB ja va estar a punt d'incendiar-se la setmana passada a les cotxeres

Carlos Márquez Daniel / Toni Sust

El bus articulat que sha incendiat a la Ronda Litoral / periodico

Ensurt amb sorpresa a la Ronda Litoral. L'autobús que cremava dijous a la nit quan es dirigia a les cotxeres era un model articulat que circulava de manera il·legal per la via ràpida. Els vehicles de més de 12 metres no poden anar per les vies ràpides. Encara que l'ajuntament està a punt de solucionar aquesta restricció. 

L'incident es va produir a les 23.45 hores quan el vehicle, que no portava passatgers, es va començar a cremar per la zona del motor, alimentat per gas natural. El conductor va poder parar a temps i abandonar el bus sense problemes. Les flames es van estandre amb rapidesa fins a convertir-lo en ferralla. Un portaveu de TMB assegura que no hi va haver cap explosió i que els tancs de gas no van resultar afectats. El bus va ser matriculat el juny del 2005.

La Guàrdia Urbana ha mantingut la Ronda Litoral tallada durant tota la nit ja que retirar-lo ha resultat molt aparatós. La circulació s'ha reobert a les 6.15 hores, poc abans de l'inici de l'hora punta matinal. TMB assegura que ha obert una investigació per aclarir els fets. 

Així ha quedat l'interior del bus incendiat dijous a la nit.

Tal com es pot comprovar a les fotografies que demostren el lamentable estat en què ha quedat, es tracta d'un model articulat de 18 metres de longitud. Aquests autobusos tenen la circulació prohibida des de l'1 de gener, quan va vèncer el decret d'alcaldia (firmat a la tardor del 2016) que els permetia utilitzar les vies ràpides per tornar a les cotxeres de la manera més àgil possible.

Aquest acord, del qual va informar aquest diari dimecres passat, s'havia de renovar aquesta mateixa setmana, i fins i tot ampliar-se a tot el dia (el permís limitava la circulació entre les 23 i les 5.00 hores). I no només per a autobusos de TMB, també per a autocars de tota mena, sempre que compleixin amb unes estrictes normes de seguretat.  

Imatge del bus 6325 circulant per Barcelona. / AMICS DEL BUS DE CATALUNYA

Aquesta situació ha generat escenes surrealistes, com la multa que la Urbana va imposar a un conductor el 14 de desembre a les 10.52 hores per "no obeir un senyal de restricció de pas". Les multes, per descomptat, les paga l'empresa. La plantilla segueix a l'espera d'instruccions concretes davant aquest buit legal. Però, com s'ha pogut comprovar, segueixen solcant de manera furtiva les rondes. 

Un autobús similar al que va cremar ahir a la nit, també de gas i amb la mateixa antiguitat, també va tenir problemes la setmana passada a prop les cotxeres de la Zona Franca. Els bombers van arribar a temps i van poder evitar, malgrat la tremenda fumera, que el vehicle s'incendiés. 

0 Comentaris
cargando