El conductor del tren accidentat declara que no recorda res
Els Mossos sabran a través de les caixes negres si es tracta d'un error humà o mecànic
La càmera de seguretat capta l'impacte del Rodalies de la línia R2 Sud contra el topall de la via
El conductor que pilotava el tren que es va estavellar divendres contra el final de la via de l'estació de França ha declarat als Mossos d'Esquadra que no recorda res del succés, segons fonts consultades per aquest diari.
Els agents de la Divisió de Transports que investiguen l'accident li van prendre declaració ahir a la tarda. L'interrogatori del principal protagonista d'aquesta història, però, no ha aportat res de substancial per esbrinar la causa del sinistre. Possiblement acabarà per resoldre's a través de l'anàlisi de les dades que contenen les dues caixes negres, ja en possessió de la policia catalana. Aquesta informació permetrà saber si el maquinista va arribar a pitjar el fre i el tren no va respondre, o, en canvi, l'home no va arribar a donar l'ordre d'aturar el comboi.
El conductor, un home de 31 anys i amb 7 d'experiència en aquesta feina, després de l'impacte, va quedar atrapat dins de la cabina. La part frontal del tren es va arrugar per absorbir el cop però això va provocar també que el maquinista quedés atrapat. Va ser rescatat pels Bombers de Barcelona i va ser ingressat a l'hospital amb una contusió toràcica. Tant un desmai previ al xoc com una commoció causada pel mateix accident podrien provocar les llacunes que, segons diu, presenta la seva memòria.
Un vídeo mostra la violència del xoc
A través de Twitter, les imatges de la càmera de seguretat que capten l'accident ferroviari de l'estació de França, han sortit a la llum només 24 hores després del succés. El que mostra aquesta gravació divulgada per l'usuari @_MaxJandro_, és que el xoc del tren de la línia R2 Sud de Rodalies provinent de Sant Vicenç de Calders (Baix Penedès), que va deixar 56 ferits -tres d'ells de gravetat-, va ser d'una violència notable.
L'impacte contra el topall de la línia 11 arriba a aixecar de terra la part posterior del primer vagó i la davantera de l'immediatament posterior. La sacsejada de la catenària, a més, provoca una pluja d'espurnes que cauen fins a la via i que passen pel costat de les finestres dels passatgers.
Conducció manual
Notícies relacionadesAquests trens de Rodalies es condueixen manualment. El sistema de seguretat del teixit ferroviari compta amb mesures com el dispositiu de l''Home mort', que comprova constantment que el conductor no ha patit cap indisposició mentre pilota. O les balises, que aguren el tren si aquest supera una velocitat que compromet la seguretat del passatge.
Si el tren va poder entrar a l'estació sense que s'activés cap d'aquestes mesures, segons va aclarir ahir Renfe, va ser perquè ni ho va fer a una velocitat excessiva, ni fins aquell instant s'havia detectat una indisposició del conductor. La investigació haurà d'aclarir ara què va fallar en aquells metres finals: l'home o la màquina.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Salaris Aquest és el sou d’un militar a Espanya
- Neteja ¿Per què la gent està tirant sal pel lavabo a la nit?: el truc que evita moltes malalties
- Una cullerada de mel al dia: així canviarà el teu cos si la prens
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya