DOCUMENTACIÓ CENTRALITZADA
Barcelona unificarà els arxius a Can Batlló
La nau central de l'antic recinte fabril acollirà material ara ubicat en 21 seus
El cost de l'operació està calculat en 47 milions i la instal·lació obrirà el 2022

fsendra39467902 can batllo170727174009 /
L’Ajuntament de Barcelona unificarà a la nau central del recinte de Can Batlló tots els arxius amb els quals compta a la ciutat. Es tracta de més de 50 quilòmetres de documentació, quatre milions de fotografies i milers de documents gràfics i cartogràfics, ara repartits entre 21 arxius i dependències municipals, alguns fora de la capital catalana, que seran traslladats a l’antic recinte industrial.
L’espai previst per a la conservació, la consulta i la difusió de la documentació de la ciutat té una superfície de 17.000 metres quadrats, i el consistori considera que té capacitat per assumir el creixement de la documentació com a mínim durant els pròxims 30 anys.
El nou arxiu obrirà les portes el 2022. Preparar el nou equipament costarà 47 milions d’euros. D’aquesta quantitat, 37,7 milions s’invertiran a rehabilitar la nau –catalogada com a bé cultural d’interès local– i 9,1 milions més, a l’arxiu.
La comissió de govern del consistori va aprovar dimecres passat encarregar a BIMSA la licitació de l’avantprojecte del nou espai, que tindrà una àrea pública i una altra d’interna. La pública comptarà amb un espai expositiu, un d’interactiu, sales d’exposicions, un auditori, un espai polivalent i aules didàctiques.
L’àrea interna constarà d’un espai de conservació de documents, el nucli central de l’arxiu; un espai d’ingrés de la documentació; un altre de tractament de documents; un de direcció i administració, i també un espai dedicat a serveis i a logística.
ELS ARXIUS
Entre els arxius que acabaran Eloi Badia, el regidor de Presidència que va anunciar la creació del centre de documentació, va explicar que, encara que l’Arxiu Històric deixarà la Casa de l’Ardiaca, s’estudia mantenir la seva funció d’hemeroteca. La centralització de la documentació a Can Batlló permetrà deixar de pagar lloguer per dependències privades i aprofitar les públiques per a altres usos.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032