DOCUMENTACIÓ CENTRALITZADA
Barcelona unificarà els arxius a Can Batlló
La nau central de l'antic recinte fabril acollirà material ara ubicat en 21 seus
El cost de l'operació està calculat en 47 milions i la instal·lació obrirà el 2022

fsendra39467902 can batllo170727174009 /
L’Ajuntament de Barcelona unificarà a la nau central del recinte de Can Batlló tots els arxius amb els quals compta a la ciutat. Es tracta de més de 50 quilòmetres de documentació, quatre milions de fotografies i milers de documents gràfics i cartogràfics, ara repartits entre 21 arxius i dependències municipals, alguns fora de la capital catalana, que seran traslladats a l’antic recinte industrial.
L’espai previst per a la conservació, la consulta i la difusió de la documentació de la ciutat té una superfície de 17.000 metres quadrats, i el consistori considera que té capacitat per assumir el creixement de la documentació com a mínim durant els pròxims 30 anys.
El nou arxiu obrirà les portes el 2022. Preparar el nou equipament costarà 47 milions d’euros. D’aquesta quantitat, 37,7 milions s’invertiran a rehabilitar la nau –catalogada com a bé cultural d’interès local– i 9,1 milions més, a l’arxiu.
La comissió de govern del consistori va aprovar dimecres passat encarregar a BIMSA la licitació de l’avantprojecte del nou espai, que tindrà una àrea pública i una altra d’interna. La pública comptarà amb un espai expositiu, un d’interactiu, sales d’exposicions, un auditori, un espai polivalent i aules didàctiques.
L’àrea interna constarà d’un espai de conservació de documents, el nucli central de l’arxiu; un espai d’ingrés de la documentació; un altre de tractament de documents; un de direcció i administració, i també un espai dedicat a serveis i a logística.
ELS ARXIUS
Entre els arxius que acabaran Eloi Badia, el regidor de Presidència que va anunciar la creació del centre de documentació, va explicar que, encara que l’Arxiu Històric deixarà la Casa de l’Ardiaca, s’estudia mantenir la seva funció d’hemeroteca. La centralització de la documentació a Can Batlló permetrà deixar de pagar lloguer per dependències privades i aprofitar les públiques per a altres usos.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"