AVANÇ EN INFRAESTRUCTURES

El Govern promet portar el metro a Esplugues en la pròxima dècada

La línia 3 s'allargarà un parell de parades per un cost de 180 milions a partir del 2021

El recorregut T3 del Tram es modificarà per estalviar 5 minuts de viatge fins a Sant Feliu

El Govern promet portar el metro a Esplugues en la pròxima dècada

FERRAN SENDRA

2
Es llegeix en minuts

El pla director d’infraestructures 2011-2020 diu el següent a la pàgina 14: «També està en redacció el projecte constructiu de la prolongació de la L-3 a Sant Feliu de Llobregat». Ahir, 5 de maig del 2017, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, i l’alcaldessa d’Esplugues de Llobregat, Pilar Díaz, van firmar l’acord perquè el suburbà arribi fins a aquesta ciutat. Primer, durant el 2017, es redactarà el citat projecte constructiu. I si tot va segons estima el Govern, les obres començaran el 2021.

El pla preveu afegir a la L-3 dues estacions (2,3 quilòmetres de longitud), de Zona Universitària a Esplugues Centre, amb parada intermèdia a Sant Joan de Déu / Pedralbes. La inversió estimada és de 180 milions. I la demanda prevista, de 6,9 milions de viatgers a l’any, que s’estalviaran una mitjana de quatre minuts per trajecte en el transport públic. Rull va considerar que el projecte «té una potència transformadora del territori molt potent», i va instar a «recuperar el temps perdut» i «tornar a col·locar en el primer nivell l’arribada del metro a Esplugues». Díaz va recordar que el seu municipi és l’únic de l’escorça de Barcelona sense metro. «Hi havia un deute històric que vam corregir», va celebrar.

Notícies relacionades

PRÒXIM DESBLOQUEIG DE LA L-9 / Aquesta promesa d’injecció de 180 milions pot ser que no agradi gaire a l’Ajuntament de Barcelona, que al desembre, per desencallar el ramal sud de la L-10 a la Zona Franca, va haver de comprometre’s a col·laborar econòmicament davant les estretors del Govern. Els afectats per l’aturada de la L-9 en el tram central, el que dona ple sentit a tota la ruta de riu a riu, pot ser que tampoc paeixin bé la notícia. Fonts de Territori van avançar que aviat hi haurà notícies sobre aquest pla aturat per la crisi. Rull ja va avançar el 2016 la seva voluntat de «replantejar l’arquitectura financera» de la L-9/L-10 per reprendre els treballs «com més aviat millor». Falten 17 quilòmetres amb un cost de 1.200 milions.

Rull i Díaz també van firmar un conveni per millorar la T-3 del Trambaix. L’ATM redactarà els projectes per definir la connexió entre la plaça de Santa Magdalena d’Esplugues i la parada de la rambla de Sant Just Desvern al llarg del carrer de Laureà Miró i la carretera Reial. El nou tram d’un quilòmetre reduirà el recorregut en 1,2 quilòmetres i estalviarà 4,8 minuts als usuaris amb origen o destí a Sant Just, Sant Joan Despí o Sant Feliu.