A L'HOSPITALET

Protesta de taxistes davant d'una seu de VTC

Mig centenar de conductors denuncien la "competència deslleial" dels vehicles de lloguer amb conductor

Taxistes de la companyia Elite es manifesten davant de la seu de Cabify / RICARD FADRIQUE

1
Es llegeix en minuts
Víctor Vargas Llamas
Víctor Vargas Llamas

Periodista

ver +

Gairebé mig centenar de taxistes han protestat aquest migdia a l'Hospitalet, en una de les seus de Cabify, una de les empreses de vehicles de lloguer amb conductor, conegudes com a VTC, contra les quals el col·lectiu ha desenterrat la destral de guerra al considerar que estan assumint serveis que no li pertoquen i que col·lisionen contra els seus drets.

La manifestació s'ha desenvolupat al voltant de les 13.45 hores al polígon de Pedrosa, a l'Hospitalet, fins on ha arribat una flotilla de vehicles negres i grocs, molts del col·lectiu Elite, per fer sentir les seves reivindicacions. Els treballadors de Cabify no han trigat a abaixar la porta del garatge i blindar-se a l'interior davant una protesta que s'ha acabat sense incidents remarcables.

AGRESSIONS

Entre consignes com 'Si ens amenaceu, l'armarem' i 'La cucaracha ya no puede caminar' (pel color fosc de la flota de VTC) i un ensordidor seguit de traques, els taxistes han volgut fer notar a Cabify que no pensen transigir davant el que Álex ha qualificat de "competència deslleial". "Treballen amb una aplicació per al mòbil per agafar clients, quan només han de transportar passatge programat, i assumeixen serveis que només haurien de correspondre al nostre gremi. No callarem ni ens quedarem de braços plegats", ha dit.

Mohamed ha denunciat que la premsa s'ha fet ressò del cotxe de VTC que uns taxistes van bolcar fa 10 dies, "però ningú ha dit res de les amenaces" que un company ha rebut "al seu domicili", i ha assenyalat directament "els treballadors del sector del lloguer amb conductor". "I no és l'únic. Rebem un munt d'agressions i ens trenquen els vidres constantment", ha afegit. Un altre company ha criticat a les autoritats que estiguin "mirant cap a una altra banda", sense assumir responsabilitats en aquest conflicte.

Notícies relacionades

Juan ha posat xifres i dimensió personal a la problemàtica per la qual es mobilitzen. "Vaig invertir 125.000 euros fa quatre anys, entre el cotxe, la llicència i les despeses d'administració. Llavors era un emprenedor. ¿I ara què soc? No sé què diran les autoritats, jo em veig com a algú que no sap si podrà alimentar la seva família ni pagar el deute si això segueix així", exposa. "Jo soc feliç amb la meva feina. Només demanem que ens deixin treballar en unes condicions dignes", remata.

La manifestació s'ha començat a dissoldre cap a les 14.25 hores, davant la presència d'una desena de Mossos que han parlat amb els convocants de la protesta però sense necessitat d'intervenir.