INCIDENT AL CENTRE DE BARCELONA

Guerra oberta del taxi contra els VTC

Un grup de xòfers bolca un vehicle de lloguer amb conductor a Tuset amb Travessera

La Guàrdia Urbana té identificats tres dels presumptes autors de l'assalt al cotxe

Un grup de xòfers bolca un vehicle de lloguer amb conductor a Tuset amb Travessera / periodico

1
Es llegeix en minuts
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL / BARCELONA

Tenint en compte el que es va veure dijous passat a Barcelona durant la manifestació de taxistes, el cabreig que arrosseguen, algú pot creure que era qüestió de temps que passés alguna cosa com això. La matinada del divendres al dissabte, cap a les 4.20 hores, un grup de xòfers l'han pres amb un vehicle de lloguer amb conductor, els coneguts com a VTC, a Tuset amb TravesseraL'han bolcat. No és la primera vegada que es produeix un altercat entre els dos col·lectius.

La imatges, captades pel mateix afectat, que va poder sortir just abans que capgiressin el cotxe, mostren un grup d'uns 10 taxistes. Just quan han bolcat el vehicle, apareix la policia i els xòfers se'n van cap als seus taxis. El propietari del cotxe afectat, que presta el seu servei a l'aplicació mòbil Cabify, parla amb un agent i va assenyalant els números de llicència dels presumptes responsables. Segons fonts municipals, la Urbana ha identificat tres persones, que són investigades. 

"LA SITUACIÓ POT ESCLATAR"

Notícies relacionades

Elite, l'organització majoritària en el taxi metropolità, lamenta els fets i llança una advertència: "Això és el que passa quan les administracions no protegeixen els legals i deixen que els que incompleixen les lleis i s'emporten els diners a paradisos fiscals campin al seu aire per la ciutat". "Des d'Elite no diem que aquests fets estiguin bé, però els entenem. Fa temps que avisem que s'estava generant un conflicte social que podia esclatar en qualsevol moment. Reflexionem abans que el camí que s'està prenent no tingui retorn", asseguren, en un comunicat. 

El taxi es troba en un moment d'incertesa, amb noves aplicacions mòbils que presten serveis similars, amb la competència de les VTC i amb la impossibilitat d'oferir serveis alternatius sense permís de l'Institut Metropolità del Taxi (IMT). El gremi vol negociar amb l'Administració competent la possibilitat d'establir una tarifa única a l'aeroport, que els usuaris del servei puguin compartir taxi o recuperar el transport sanitari.