CONFLICTE EN VIES DE SOLUCIÓ A SANTS-MONTJUÏC
Els veïns de Sants es donen una segona oportunitat
Les entitats a favor i en contra de la permanència de Can Vies s'asseuran a discutir sobre el futur de l'enclavament
El Centre Social de Sants demana, amb el suport de la FAVB i el Secretariat d'Entitats, desafectar la finca per posar el marcador a zero

zentauroepp37370654 barcelona 20 02 2017 vista de can vies des del calaix de 170220135915 /
Malgrat la (raonable) por inicial, el desenllaç ha sigut satisfactori. El teixit associatiu de Sants al complet –amb la multitud de punts de vista que engloba– va acordar ahir asseure’s a dialogar per tancar ferides. Així ho van explicitar portaveus de tots dos bàndols (al capdavall, sempre hi ha bàndols) a l’acabar la roda de premsa convocada pel Centre Social de Sants per presentar la seva proposta de revertir la modificació del PGM vinculada a la cobertura de les vies pendent d’executar, que, si s’aprova, suposaria aixecar l’espasa de Dàmocles sobre Can Vies.
Malgrat que la proposta feta pública ahir ja comptava amb el suport de la FAVB i del Secretariat d’Entitats de Sants (del qual formen part 310 associacions del territori), les entitats contràries a mantenir dret l’emblemàtic edifici okupat, propietat de TMB, van assistir a la presentació –d’oients– carregats de reticències pel que implica (la desafectació urbanística suposa a la pràctica suprimir la condemna de mort sobre Can Vies).
«Vull subratllar que la junta recolza aquesta iniciativa perquè suposa donar-nos, tots, una segona oportunitat. Revertir el PGM i tornar a asseuren’s a dialogar el nou dibuix», va insistir Lluïsa Erill, presidenta del Secretariat. En la mateixa línia es va pronunciar Anna Menéndez, presidenta de la FAVB, que va destacar que la gran bondat de la proposta és que és oberta. «Proposa una millora global. Pretén interpel·lar l’Administració per obrir un diàleg ampli que desencalli la situació», va prosseguir Menéndez. El nou dibuix al qual es refereixen és de la rampa d’accés a la caixa prevista en aquest punt.
Després de la presentació de la proposta –que també afecta altres parcel·les, a més de Can Vies–, van agafar la paraula les entitats que just fa un mes van presentar una altra iniciativa que demanava enderrocar Can Vies ja i construir la rampa en el seu lloc, tal com està dibuixada en els plànols del 2003. «Desafectar les vivendes ens sembla bé. I asseure’ns a parlar, per descomptat. Nosaltres mai ens hem negat a parlar», va apuntar Pepo Mediavilla, portaveu de l’associació de veïns de Badal, Brasil, la Bordeta, per a qui «l’únic» inconvenient de la proposta del Centre Social és que porta implícit conservar Can Vies. Però s’asseuran i parlaran, cosa que ja és una gran notícia després de la fractura que va suposar l’intent d’enderrocament de Can Vies per part del govern de CiU, el 2014.
Silenci municipal
Notícies relacionadesL’actual govern local, que sempre s’ha pronunciat a favor de mantenir Can Vies pel que representa per a la història del Sants rebel, no s’ha volgut pronunciar encara sobre la proposta plantejada pel Centre Social, tot i que reitera que la solució «ha de venir per part dels veïns».
I el d’ahir no és l’únic moviment en l’enclavament que ha posat els seus engranatges a girar. Membres de Can Vies han convocat una roda de premsa per a aquesta tarda per presentar la seva proposta.
- Singularitat arquitectònica La desgràcia que explica per què hi ha un escut del Barça a una finestra de Santa María del Mar
- Al Besòs i el Maresme Calor, por i avaries constants en un bloc de pisos públics de Barcelona: «Tenim una desprotecció total»
- Previsió meteorològica El fum dels incendis condiciona el temps a Catalunya i accelera la baixada de les temperatures
- Final de l’onada de calor Catalunya posa en prealerta el pla Inuncat davant la previsió de pluges intenses
- El foc, entre el deliri i el delicte
- 147 anys La Colla Jove de Tarragona venç el mite del pilar de 8 a la plaça de les Cols en un Sant Magí històric
- EL FUTUR DEL ‘9’ Lewandowski entra al seu quart (i últim) capítol amb el Barça
- Accident Mor un turista català a l'illa indonèsia de Bali mentre realitzava pesca submarina
- Foc Detingut un menor de 17 anys com a presumpte autor de vuit incendis forestals a Santiago
- Conflicte Sally Rooney podria ser arrestada per delicte terrorista després de mostrar el seu suport a Palestine Action