Colau s'obre ara a una comissió d'investigació sobre Barcelona Regional
El consistori ha detectat 589.000 euros no justificats en una subvenció que BR haurà de tornar
La mesura ha de ser consensuada amb la resta de grups i aprovada pel ple municipal al març
/
El govern d'Ada Colau ja està disposat que l'ajuntament posi en marxa una comissió d'investigació sobre les presumptes irregularitats en la gestió de l'empresa municipal Barcelona Regional durant l'anterior mandat, quan la presidia el tinent d'alcalde Antoni Vives, mà dreta del llavors alcalde Xavier Trias.
Els tinents d'alcalde Janet Sanz i Jaume Asens han comparegut aquest dimarts juntament amb el gerent de Recursos, Joan Llinares, després de la reunió de la comissió de seguiment del consistori sobre Barcelona Regional, i han repassat les dades dels diferents informes sobre l'activitat de l'empresa. Entre elles, destaca la presumpta contractació irregular de dues persones que no van fer cap feina tot i rebre un salari. Fets que van portar la Fiscalia de Barcelona a presentar una querella contra Vives, contra el llavors director de BR, Guillermo Müller, i contra els dos 'empleats': el que va ser vocalista de Los Sirex, Antoni Miquel Cerveró, també exregidor de CiU, i l'exalcalde de Cervelló Jesús Arévalo.
SUBVENCIÓ NO JUSTIFICADA
Notícies relacionadesSanz, Asens i Llinares han subratllat un altre punt rellevant de les presumptes irregularitats, si bé no vinculat amb responsabilitats penals. Es tracta d'una subvenció concedida pel consistori a BR per valor d'1,3 milions d'euros. D'aquesta quantitat, ha precisat Llinares, l'ajuntament no considera justificada la despesa de 589.000 euros, per la qual cosa es requerirà a l'empresa que els torni. Es tracta de recursos que es van destinar a activitats de promoció a l'estranger.
La comissió d'investigació requereix aprovació en ple municipal, i en principi no serà possible que aquesta qüestió sigui votada en el ple de divendres que ve, per la qual cosa es decidiria en el de finals de març. Ciutadans reclama des de fa temps que es posi en funcionament aquesta comissió. Fins ara, el govern municipal considerava que no hi havia elements que ho justifiquessin, i es conformava amb la comissió de seguiment.
- Guerra a l’Orient Mitjà Defensa canvia d’emplaçament els militars espanyols enviats a l’Iraq per posar-los fora de perill
- FINANZAS Los expertos ven "prudente" tener efectivo en casa por el contexto geopolítico, pero recelan de fijar una cantidad
- Marató de Barcelona L’etíop Fotyen Tesfay voreja el rècord del món femení en el seu apoteòsic debut en la Marató de Barcelona
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Monument històric L'ermita "espectacular" que es troba al cor d'un parc natural, té simbologia esotèrica i s'arriba per una ruta de somni
