una veïna de nou barris... Raquel Mateos, periodista
«Necessito viure en un lloc en què em reconeguin»
La presentadora, amb David Balaguer, del programa 'Hat-trick Espanyol' de TV-3,Raquel Mateos, és de Vilapicina. Allà va viure 25 anys i va fer unes primeres incursions periodístiques, a Ràdio Nou Barris i en un diari del mateix districte

La presentadora de ’Hat-trick Espanyol’, al parc de la Guineueta, de Nou Barris, on ella va créixer. /
Tenir una botiga en un barri multiplica les connexions veïnals. Molts veïns són clients i, dels que no ho són, també s'acaba sabent tot gràcies als que mantenen el vincle. Aquesta és part de l'essència del comerç de proximitat. Els nens que juguen al carrer són el fill o la filla de la xarcutera, del mecànic... I, així, el veïnat és com una gran família. Raquel Mateos (Barcelona, 1974) era, al barri de Vilapicina i la Torre Llobeta, la filla de Lucía, la perruquera.
¡A quants caps, ella mateixa, en estones que podia ajudar la seva mare, havia fet massatges en aquella perruqueria! «Vivíem al carrer de Santiago Rusiñol, i la perruqueria estava al carrer de l'Escultor Llimona, i els meus pares viuen ara a Pintor Casas», precisa Mateos. Tots aquests carrers estan molt a prop del passeig de Maragall, on Nou Barris confronta amb Horta-Guinardó. En aquest altre districte feia vida esportiva la presentadora del programa Hat-trick Espanyol de TV-3, que ja s'ha acomiadat, després de vuit temporades d'emissió.
Entre dos districtes
Raquel Mateos va estudiar al col·legi Safa (Sagrada Família) d'Horta i era jugadora del Club de Bàsquet Santa Rosa de Lima, també a Horta. «Ens entrenàvem en una pista molt cutre darrere de l'església, al carrer de Salses. I un any ens va tocar la grossa de Nadal. Encara me'n recordo del número: va ser el 31466, i l'hora en què va sortir, les 9.20 hores», rememora la periodista que, al carrer paral·lel al de Salses, Campoamor, situa una altra de les seves vivències dignes de record. «Allà vaig fer el meu primer petó a un noi. En el camí del col·legi de la meva germana petita, a la qual jo sempre acompanyava», explica.
Entre Horta i Nou Barris van transcórrer la infància i la joventut de la periodista, que ha treballat a Televisió de Catalunya des del 2004, en programes com Els Matins i T'he vist, abans d'aquestes vuit temporades al Hat-trick Espanyol.
Ràdio Nou Barris va ser un dels mitjans en què va fer els seus primers passos com a redactora. Mateos també ha treballat la comunicació en premsa digital i en agències. «A Ràdio Nou Barris, al Polígon Canyelles, fèiem el resum de notícies, i al diari Nou Barris 9 escrivia articles esportius», resumeix la professional, que més tard va treballar també en altres emissores com RNE, COM i Catalunya Ràdio.
Familiaritat
Ara Mateos viu a Horta i porta les seves filles al col·legi Valldaura, a la Prosperitat. Ha viscut també al barri del Clot, a Sarrià-Sant Gervasi i a l'Eixample, i també ha sigut veïna de Cerdanyola deu anys. «Jo sempre m'he sentit de Nou Barris, la familiaritat d'aquest districte m'hi manté vinculada», destaca. «Urbanísticament, el districte ha millorat molt. Me'n recordo quan el carrer de Cartellà, molt a prop d'on vivíem, s'inundava quan plovia molt. També recordo que baixàvem les escombraries al carrer quan havia de passar el camió. Ara tot està arreglat i millorat», explica.
Notícies relacionadesEl que més aprecia de Nou Barris és que «manté l'encant de la gent normal», diu. «En general, Barcelona s'ha anat despersonalitzant molt, però aquest districte no. Jo necessito viure en un lloc on em reconeguin. Això forma part de la cultura mediterrània, arrelar i sentir-te part d'una comunitat», defineix aquesta tot terreny de la comunicació.
Mateos és reportera, guionista i càmera de televisió, directora de comunicació de Long Drivers European Tour (www.european longdrivers.com). I busca nous projectes audiovisuals.
- TELEVISIÓ I MAS La Vuelta ha mort
- Innovació residencial Així és la casa de dues plantes d’Amazon: una llar amb tot inclòs i per menys de 25.000 euros
- Una tardor complexa Cinc grans obres tallaran aquesta tardor la circulació de trens en diferents línies de Rodalies
- Sanitat Pública Catalunya disposarà d’urgències psiquiàtriques als grans hospitals
- Acord amb els Comuns El Govern reforçarà el control d’habitatges amb 100 inspectors
- Multimèdia Catalisme i indústria (capítol 1): del tèxtil als xips
- Cultura Set actes imperdibles per viure l'essència de les Festes de Santa Tecla 2025 de Tarragona
- Entrevista | Iñaki Martín-Subero Investigador del IDIBAPS-Hospital Clínic Iñaki Martín-Subero, epigenetista: "Ja podem reconstruir l'evolució del càncer des que era una cèl·lula que es va corrompre"
- Estudi a ‘Nature’ Descoberta la «caixa negra del càncer», la regió de l’ADN que conté la història evolutiva del tumor
- Criança Ni futbol ni tennis: aquests són els esports als quals la IA recomana apuntar els teus fills en la tornada al col·le