DISTURBIS A GRÀCIA
Els Mossos envolten el 'banc expropiat' per impedir que es reokupi

cjo1nuxxaaef3wx
Mitja dotzena de furgonetes dels antiavalots dels Mossos d'Esquadra s'han avançat a la intenció de la convocatòria del col·lectiu del 'banc expropiat' de Gràcia, que pretenia aquest diumenge a les dotze del migdia recuperar el local desallotjat dilluns -ja fa 6 dies- per ordre judicial.
Els manifestants s'han repartit en quatre grups que pressionen amb crits, proclames i algun raig d'aigua contra els agents que formen els quatre cordons policials que tallen tots els accessos al local. Un des de la plaça de la Revolució, un altre des del mercat de l'Abaceria i dos més, un a cada extrem de la travessera de Gràcia. L'helicòpter dels Mossos torna a sobrevolar el barri.
En un dels extrems de la travessera de Gràcia es concentren mares i nens, que, en un ambient pacífic i familiar, canten cançons davant del 'banc expropiat'.
Notícies relacionades
Ha sigut precisament la presència de menors i turistes a la plaça de la Revolució, espai situat just al costat del local del 'banc expropiat', el que ha obligat a avançar l'acció policial. Els seus responsables ho han fet conscients que la presència de menors hauria dificultat -o gairebé impossibilitat- una intervenció policial sense riscos si hi havia la reokupació prevista.
La tensió és més elevada als altres tres punts on s'han concentrat els manifestants (Revolució, Abaceria i l'altre extrem de la travessera de Gràcia). En aquests punts els manifestants són joves que increpen els antiavalots i els exigeixen que se'n vagin del barri.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols
- Tribunals Després de dos anys i mig d’investigació, Sandro Rosell i Bartomeu declaren davant la jutge pel cas Negreira
- El cim de Barcelona La Sagrada Família arrenca a l’octubre el centenari de la mort de Gaudí, que culminarà el 10 de juny amb el cim del temple coronat