ANUNCI DE L'ATM

El bitllet de metro de la L-9 per anar a l'aeroport costarà 4,5 euros

Els viatgers amb títols socials no pagaran recàrrec per a aquest recorregut quan s'estreni al febrer

El 2015 es tancarà amb un rècord històric de viatges a la xarxa de transport públic metropolità

2
Es llegeix en minuts
Cristina Buesa
Cristina Buesa

Periodista

Especialista en infraestructures de mobilitat i la Copa Amèrica de vela.

ver +

El bitllet de metro del nou tram de la L-9 fins a l'aeroportnou tram de la L-9aeroport costarà 4,5 euros. Ho ha aprovat aquest dimecres el consell d'administració de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), que també ha donat llum verda a les tarifes de l'any que ve, que inclouen la rebaixa d'alguns abonaments de dues a sis zones rebaixa  abonaments , l'ampliació de la T-12 fins als 14 anys (fins al dia abans de fer-ne15) i la congelació de la resta de bitllets, mesures que ja s'havien anunciat.

Però el que encara es desconeixia era el recàrrec que s'aplicarà quan al mes de febrer s'estreni la llançadora a l'aeroportllançadora a l'aeroport, que tindrà parades a les terminals 1 i 2. L'ATM ha decidit eximir d'aquest pagament els treballadors de les terminals aeroportuàries (cosa que ja s'havia anunciat), però també els portadors de títols socials, com la T-50/30, la T-Mes, la T-Jove, la T-Trimestre, la Targeta Rosa o la T-4.

ESTACIONS AMB MÉS CONTROL

A l'espera que s'implanti la T-Mobilitat, que permetrà un càlcul més homogeni i just del preu del transport, les tres administracions que gestionen el sistema públic de desplaçaments (Generalitat, Ajuntament de Barcelona i Àrea Metropolitana de Barcelona) han optat per fer pagar més als usuaris menys intensius i als turistes.

A l'espera que s'implanti  A l'espera que s'implanti la T-Mobilitat, les Administracions han optat per fer pagar més als usuaris menys intensius i als turistes

Els 4,50 euros es distribueixen en dos conceptes: els 2,15 euros d'un bitllet senzill normal i el recàrrec per viatjar en la línia automàtica sense conductor més llarga d'Europa. La forma d'evitar que es donin casos de frau serà instal·lar barreres de validació tant a l'entrada com a la sortida de les dues estacions de la T-1 i la T-2, de forma que els clients hauran de passar amb el títol de transport adequat.

COM EL 2011

L'ATM ha aprofitat per revelar també que aquest 2015 es produirà un rècord històric de demanda amb 936,5 milions de viatges a tot Catalunya, que ajuda a més a sufragar les rebaixes i congelacions de tarifes fetes públiques en les últimes setmanes. Això confirma no només una recuperació de la clientela perduda en els anys de la crisi sinó superar les dades del 2011, any de més afluència de viatgers, amb més d'un milió de viatges. Des del 2013 aquestes xifres van a l'alça.

Aquest 2015 hi haurà un rècord històric  de demanda, amb 936,5 milions de viatges a tot Catalunya

En el cas de Barcelona s'han registrat 861,3 milions de viatges fins al mes de novembre, que suposen pràcticament 21 milions de viatges més que en el mateix període del 2014 (2,5% més), han exposat en un comunicat des de l'ATM. En tots els operadors s'ha registrat un augment i destaca que hi ha hagut 9,2 milions de viatges més en metro.

MÉS APORTACIÓ PÚBLICA

Notícies relacionades

Un altre dels aspectes destacats que permet que l'ATM hagi pogut establir uns preus més competitius que incentivin encara més l'ús del transport públic és que les tres administracions han decidit afegir 7,95 milions d'euros addicionals als que ja aporten.

A més, l'Ajuntament de Barcelona va anunciar dimarts que, de forma unilateral, pagaria 1,9 milions més perquè els joves d'entre 15 i 16 anys de famílies amb menys recursos viatgin de forma gratuïta o amb importants bonificacions.