Un passeig per la història de l'escriptura
El Museu de Cultures del Món mostra com l'escriptura s'ha convertit en un referent simbòlic de la cultura i la identitat col·lectiva dels pobles

image
‘Escriptures. Símbols, paraules, poders’ és el títol de la primera exposició temporal que acull el Museu de Cultures del Món fins al 30 de gener del 2016.
La mostra proposa un recorregut molt complet a través de les cultures per presentar les varietats, els usos i els múltiples desenvolupaments d'aquest mitjà de comunicació.
Al llarg de 10 àmbits diferenciats, i a partir de diversos elements museogràfics, l'exposició se centra principalment en la gènesi i l'evolució de l'escriptura fins als nostres dies.
¿Podem imaginar les societats contemporànies sense l'escriptura? ¿Quines són les diferències entre un grafisme i una escriptura completa? A partir d'aquestes i altres qüestions, l'exposició mostra de quina manera l'escriptura, nascuda originalment com a instrument de conservació i difusió de la paraula, s'ha convertit en un referent simbòlic de la cultura i la identitat col·lectiva dels pobles.
Les peces exposades provenen de les col·leccions de l'Ajuntament de Barcelona, així com d'una llarga llista de fons i museus nacionals i internacionals, com l'Institute of Oriental Manuscripts of the Russian Academy of Sciences de Sant Petersburg o el National Centre of Manuscripts de Tbilisi, entre altres.
El públic pot accedir gratuïtament a l'exposició ‘Escriptures. Símbols, paraules, poders’ amb l'entrada de l'exposició permanent.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"