INQUIETUD A L'ARTÈRIA COMERCIAL DE BCN

Segon allunatge al passeig de Gràcia en tres dies

Una botiga del Turó Park, víctima de dos robatoris amb cotxe el mes passat

Una dona escombra els vidres trencats de l’aparador del comerç Miu Miu, ahir al matí.

Una dona escombra els vidres trencats de l’aparador del comerç Miu Miu, ahir al matí. / SÁNCHEZ G.

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO
BARCELONA

Tan fàcil i tan salvatge com encastar un vehicle contra un aparador per poder entrar a l'establiment i robar-hi a mans plenes abans que la policia comparegui. El mètode de l'allunatge, així s'anomena aquesta tècnica de robatori, s'ha usat dues vegades aquesta setmana al passeig de Gràcia. L'última, divendres a la matinada a la cruïlla del carrer del Consell de Cent. Un vehicle d'alta gamma va col·lisionar amb la botiga Miu Miu.

Notícies relacionades

Els fets es van produir cap a les dues de la matinada, amb l'avinguda deserta, segons informen els Mossos. Els lladres van impactar a gran velocitat contra l'entrada del comerç. Ho van fer marxa enrere. De l'interior del comerç, en el curt espai de temps que va durar el cop, se'n van emportar desenes de milers d'euros en roba i bosses. A principis de setmana es va registrar un robatori que va seguir el mateix guió, però al número 85 de la via, a la botiga de Versace. Els lladres es van apoderar llavors de prop de 80.000 euros en bosses. Aquesta mateixa marca va obrir un establiment a Madrid fa un mes, a l'exclusiu carrer de Serrano, i també s'hi va acarnissar el para-xocs d'un cotxe.  Segons fonts policials, es tracta de criminals que saben molt bé el que fan i que actuen amb insòlita rapidesa per evitar coincidir amb les forces de seguretat.

SEMPRE LA MATEIXA HISTÒRIA / Al maig, un altre comerç de luxe del passeig de Gràcia, Louis Vuitton, va ser víctima d'un altre robatori per allunatge, sempre sota el mateix modus operandi. Era el tercer atac que patia en aquests últims anys. Aquest no és un fenomen nou a Barcelona, però sí que ha crescut des que la ciutat acull algunes de les principals firmes internacionals de moda. A més del passeig de Gràcia, zones com la rambla de Catalunya o l'entorn de Pau Casals també han sigut terreny d'actuació dels lladres que utilitzen un cotxe per colar-se a les botigues. A prop del Turó Park, al carrer de Francesc Pérez-Cabrero, la botiga de roba Jofré va patir dos allunatges seguits el mes passat. El segon, quan encara reparaven els efectes del primer.

Temes:

Robots