Dos dies per descobrir 150 edificis
El 48h Open House vol acostar l'arquitectura i l'urbanisme a la ciutadania durant un cap de setmana en què també destaquen el teatre compromès i els mercats
Torna a la ciutat el Festival d'Arquitectura de Barcelona, el 48h Open House Barcelona, que obre les portes de 150 edificis i inclou nous equipaments al programa.
Aquesta iniciativa, de caràcter transversal, té l'objectiu d'acostar l'arquitectura i l'urbanisme a la ciutadania.
Més de 50.000 persones en van disfrutar l'any passat, totalment gratis, i 900 voluntaris van treballar per fer-la possible.
‘Persones, arquitectura, urbanisme’ és el fil conductor i el lema del festival d'aquest any, que incorpora una nova secció, Open Infraestructures, amb un itinerari específic.
Teatre innovador i compromès
El Poblenou és l'escenari aquests dies del teatre contemporani més compromès, amb propostes innovadores i emergents. Es tracta del festival Escena Poblenou, que aquest any té un caràcter social marcat i aposta per la creació de nous artistes, però també d'artistes consagrats.
Les arts escèniques ocuparan espais singulars i sales del barri. Hi haurà teatre, circ, dansa i humor per a tots els públics.
Per una altra part, la sisena edició del Munt de Mots, el festival de narració oral de Barcelona, demostra que no hi ha una edat límit per disfrutar dels contes. La cita és una gran festa de la imaginació, pensada per a nens i adults.
El programa inclou prop de 50 activitats fetes per més de 20 narradors de tot el món en més de 30 espais de la ciutat.
Torna el Mercat de Mercats
Per conèixer de primera mà el millor dels mercats de la ciutat s'ha de visitar el Mercat de Mercats, la gran cita de la gastronomia més popular.
Notícies relacionadesL'avinguda de la Catedral s'omple de venedors dels mercats barcelonins, restauradors i productors alimentaris i vitivinícoles catalans.
La cuina peruana és la convidada d'aquest any del mercat, que també ofereix tallers i classes magistrals amb professionals de renom.
- L’agenda Què fer aquesta setmana a Barcelona: aquests són els millors plans
- La parròquia que cada dia s’omple a la missa de les nou del matí
- Transport ferroviari Així està la situació de les línies de Rodalies Renfe a Catalunya: els trens de l’R4 tornen a passar pel tram de l’accident de Gelida
- Entrevista Ginestà: “Hi ha vegades que ens empassem gripaus per tirar endavant, però alguns s’empassen rinoceronts”
- Turisme català L’encantador poble medieval de Catalunya amb tresors prehistòrics
