nova sentència pel macRoPROcés a dos prostíbuls de castelldefels
El Suprem rebaixa les penes per la trama corrupta del Saratoga
La decisió salva de dos delictes els amos i atenua les condemnes dels policies
El tribunal entén que els propietaris no obligaven les dones a prostituir-se
El club Saratoga va ser clausurat el 2009 quan va esclatar l’escàndol i hi va haver les detencions. /
El Tribunal Suprem ha rebaixat les penes a la majoria dels condemnats per l'Audiència de Barcelona en la macrocausa sobre la trama de corrupció policial i de prostitució il·legal que va ser desarticulada el 2009 als clubs de cites Riviera i Saratoga, de Castelldefels. Les penes han quedat molt disminuïdes per als policies que van ser condemnats i, fins i tot, un d'ells ha sigut absolt. Els magistrats també han exculpat els advocats Fernando Martínez Iglesias, Alex Garberí i Carlos Carretero.
El Suprem ha estimat parcialment els recursos de 15 dels 20 condemnats per l'Audiència de Barcelona el maig del 2014 i n'ha exculpat diversos dels delictes d'inducció a la prostitució i associació il·lícita, a l'entendre que els imputats no obligaven les dones a portar a terme l'activitat sexual. D'aquesta situació n'han sortit beneficiats els propietaris dels clubs, als quals els ha quedat una condemna que oscil·la entre un any i sis mesos de presó i un any i onze mesos de presó, quan se'ls havia imposat fins a 10 anys de presó.
Els policies implicats en la trama han tingut una sort diferent. El Suprem ha mantingut la condemna per a l'exinspector en cap de policia, Abundio Navas, a qui se li va imposar tres anys de presó per falsificació. Al també exinspector en cap Javier Martín Pujal se li ha canviat la pena de presó per la inhabilitació, però haurà de complir dos anys i sis mesos per un altre delicte.
INHABILITACIÓ
Notícies relacionadesA l'agent Andrés Otero, els cinc anys de presó imposats li queden en inhabilitació. És semblant a aquest el cas de l'excomissari Luis Gómez, que va ser condemnat a sis anys de presó i el tribunal ha canviat aquesta pena per una d'inhabilitació, a l'haver-li aplicat, igual que a la resta dels agents, un delicte de suborn diferent del de la seva condemna.
L'excomissari va argumentar en el seu recurs que la seva activitat no va tenir lloc per protegir, afavorir o no perseguir cap delicte, ni al Saratoga ni al Riviera, per la qual cosa va demanar que se li apliqués l'article més benevolent. El Suprem afirma ara que la conducta sancionable és deixar de fer les inspeccions policials que devia als dos clubs per evitar la presència d'estrangeres en situació irregular. I afegeix que el comissari no va portar a terme cap acció o omissió constitutiva de delicte a canvi de regals o diners dels prostíbuls, sinó que no va practicar les inspeccions que havia d'haver fet per raó del càrrec.
- Càncer Espanya aprova el finançament de dues indicacions de glofitamab, una teràpia per a un tipus de limfoma agressiu i de creixement ràpid
- Desviaments de trànsit Talls a Barcelona aquest diumenge per la Cursa d’El Corte Inglés: carrers afectats i canvis en 40 línies de bus
- Addicció digital Estar 30 dies sense xarxes socials: "Son més reparador, menys ansietat i més claredat mental"
- Veïns de Pinós van veure el llop a la vora de casa abans del segon atac al Solsonès
- Acompanya la reforma urbanística El Govern dota la Catalunya rural de 9 milions per a tècnics que ajudaran a agilitzar l’habitatge
