AMPLIACIÓ CONTROVERTIDA DEL TRANSPORT PÚBLIC
Colau encarrega els estudis per unir el tramvia per la Diagonal
Barcelona en Comú s'havia compromès a analitzar aquesta connexió en els 100 primers dies de govern
La regidora de Mobilitat calcula que tindrà els resultats en un termini de tres mesos
L'Ajuntament de Barcelona ha encarregat els estudis per connectar el tramvia per la Diagonal. L'equip d'Ada Colau s'havia compromès a demanar els informes necessaris per a aquesta controvertida obra abans de superar els primers 100 dies de govern, una efemèride que es compleix dilluns que ve.
La unió de les dues línies de transport ha sigut un assumpte recurrent des de fa anys. En la campanya electoral, Barcelona en Comú es va mostrar favorable a aquesta connexió entre el Trambesòs i el Trambaix en contraposició a la postura de CiU que durant el mandat passat es va oposar a aquesta idea. La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha explicat que calculen que tindran els resultats en un termini de tres mesos i que, encara que no acabin tots els estudis al mateix temps, podran iniciar el debat polític.
CONVERSES AMB ERC I PSC
"Hem començat les converses amb ERC i el PSC", ha admès la regidora, que ha rebutjat que vulguin "desfer" la Diagonal, tot just acabada de remodelar. "No ha de quedar cap ombra de dubte sobre la viabilitat del projecte. El primer és la informació i el rigor", ha defensat.
La responsable municipal ha insistit que la connexió per la Diagonal és "un compromís amb la mobilitat sostenible" i, tot i que ha negat que hagin encarregat els estudis des de la postura prèvia que la millor alternativa d'unir les línia sigui per aquesta avinguda, ha defensat: "És la més viable, la més barata, la més senzilla i la que aporta més viatgers", ha tancat.
VIABILITAT TÈCNICA
La comissió de govern va aprovar dimecres tirar endavant 12 estudis "per assegurar la viabilitat tècnica d'aquesta connexió", han informat fonts municipals. Els han encarregat a la societat municipal Bimsa amb l'objectiu de tenir "la màxima informació possible dels requeriments que té a tots els nivells".
BC vol analitzar si l'encaix urbà del tramvia es pot executar sense problemes, valorant les afectacions, l'accessibilitat dels vianants i bicicletes i on es poden instal·lar les parades dels trens per aconseguir la màxima intermodalitat possible, és a dir, els intercanvis amb metro, bus, Renfe o Ferrocarrils de la Generalitat.
GRUPS DE TREBALL
Tant l'estudi de mobilitat com el dels semàfors vetllarà pel trànsit fluid dels vehicles, un dels problemes que l'equip de govern de Xavier Trias brandava per rebutjar la unió de les dues línies. Defensaven (i defensen) que al fer passar el tramvia entre Glòries i la plaça de Francesc Macià bloquejaria les interseccions amb la Diagonal.
L'àrea d'Ecologia, Urbanisme Mobilitat, que dirigeix l'ecosocialista Janet Sanz, crearà una sèrie de grups de treball per analitzar els aspectes tècnics que sorgeixin i podran comptar amb l'assistència tècnica d'empreses especialitzades que requereixin, han informat les mateixes fonts.
INICI DEL PROCÉS
Notícies relacionadesL'ajuntament ha subratllat que amb aquest encàrrec es compleix la voluntat d'iniciar el procés abans dels 100 dies de govern. No obstant, l'encàrrec d'aquests estudis i la posterior decisió no es preveu lliure de polèmica ja que el mateix Trias va insistir dijous que si finalment es decideix fer aquesta connexió s'anirà en contra d'una empresa pública (TMB) per afavorir-ne una de privada (TRAM).
L'executiu de Colau, no obstant, té l'as a la màniga del passat juliol quan, en la reunió entre l'alcaldessa i el president Artur Mas, va arrencar l'aval de la Generalitat per impulsar la connexió. Malgrat que l'endemà Mas va assegurar que no havia especificat per on havia de fer-se aquesta unió, CiU de Barcelona va emetre una nota molt dura amb el suport de la Generalitat recordant que un referèndum havia avalat que no es fes aquesta obra.
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Un professor del Conservatori del Liceu, acusat d’agressió sexual
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Aquesta és la flor groga silvestre que no deixes de veure pels carrers de Barcelona
- Estudi de la Fundació Gasol Adolescents i pantalles: un estudi detecta un augment d’ús d’11 hores a la setmana des del 2022
- Relacions entre socis ERC admet que els escàndols del PSOE «compliquen» la negociació sobre el finançament