OBRA PENDENT
Veïns de Can Vies demanen suport a les entitats de Sants
La plataforma veïnal batejada com a Plataforma Veïns i Veïnes pel Respecte del Projecte Aprovats'ha posat en contacte amb moltes de les entitats que formen el dens teixit associatiu de Sants per demanar-los una reunió on poder exposar la seva visió de la «la problemàtica provocada per la persistència de Can Vies a l'emplaçament actual», segons apunta el correu electrònic que han dirigit a entitats de tota mena, des d'associacions de veïns dels barris de la zona fins a la dels gegants o els comerciants.
«Som un grup de veïns de Sants que reclamen a l'ajuntament que executi el projecte aprovat en la comissió de govern del 14 de maig del 2014, projecte consensuat entre entitats i partits després d'anys de negociacions», es presenta el col·lectiu, que ha reunit més de 2.000 firmes amb aquesta petició que ja han presentat al districte.
Notícies relacionadesA ulls d'aquest grup de veïns, el projecte aprovat -que preveu l'enderrocament del centre social, a sobre del qual planteja construir-hi una rampa d'accés a la caixa de formigó que cobreix les vies- «dóna una solució acceptable a la connectivitat entre els barris de la Bordeta i la zona del mercat de Sants. «Reivindiquem el paper de les associacions, tan present al nostre barri, com un mitjà per canalitzar les reivindicacions i les millores socials. Entenem que l'activitat de les diferents entitats pot arribar a comportar la justa defensa d'interessos contraposats, sempre que es respecti la convivència veïnal», apunten en la missiva.
CONSULTA POPULAR / El futur de Can Vies, un dels temes que van marcar l'agenda política del darrer mandat, és un dels assumptes pendents de resoldre més espinosos heretats per l'equip d'Ada Colau. I també difícil de tractar per les entitats del barri, que no volen dividir els veïns. Algunes veus històriques del teixit associatiu plantegen com a solució organitzar una consulta popular perquè siguin els ciutadans els que decideixin si volen seguir amb el projecte urbanístic actual (amb la possibilitat de buscar un espai alternatiu per al centre social) o prefereixen variar els plans i salvar l'emblemàtic equipament.
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- NOU MODEL DE CIUTAT El Trambesòs, tallat més de mig any per la reurbanització de la Gran Via
- Informe d’Acció Catalunya és la segona regió del món que més inversió tecnològica atrau per al sector de la salut
- Millores públiques Catalunya impulsarà l'autonomia energètica dels serveis essencials durant 72 hores davant apagades futures
- Pla d’igualtat El Govern impulsarà l’abolició de la prostitució, però s’obre al «diàleg» dins del feminisme
- Debat obert Regular o abolir la prostitució: ¿què n’opinen els partits a Catalunya?
- Finançament La Generalitat tornarà a demanar diners als bancs per primera vegada des de 2012
- 200 milions d’euros anuals Catalunya llança el Pacte Nacional per la Llengua per guanyar 600.000 catalanoparlants